Amant? Pecadora? Deixeble? Amiga? Moltes ombres planen sobre la figura de Maria Magdalena i la relació que va mantenir amb Jesús de Natzaret. Si bé el Nou Testament l'esmenta més o menys de passada i sense afegir-li cap mena de qualificatiu, el papa Gregori I, l'any 591, va encendre la metxa de la controvèrsia en titllar-la d'una dona pecadora que va esdevenir una mala influència en la vida de Jesús. A partir d'aquesta mena de distorsió històrica, la iconografia que hem rebut del personatge de Maria Magdalena ha partit sempre d'aquesta premissa i, en l'aspecte purament cinematogràfic, autors com Martin Scorsese a La última tentación de Cristo (1988) o Mel Gibson a La pasión de Cristo (2004) també han jugat a mostrar les llums i ombres de la possible relació que es va mantenir entre ambdós personatges per desenvolupar els seus relats apòcrifs i lliurement narrats.

Amb Maria Magdalena, el cineasta australià Garth Davis torna a centrar la mirada envers aquest personatge per, en el seu cas, oferir una visió pretesament més objectiva i centrada en tot allò que va poder ocórrer. D'aquesta manera, el film prescindeix de l'esbiaixada històrica promulgada pel papa Gregori per superar qualsevol estereotip i presentar-nos una Maria Magdalena que relata la història des del seu punt de vista: el d'una jove dona que busca donar un nou sentit a la seva vida. A pesar de les jerarquies i regles imposades per la seva època, Maria Magdalena s'atreveix a desafiar la seva família i a unir-se a un nou moviment social liderat per Jesús de Natzaret, un fet que la portarà fins a Jerusalem per trobar un lloc en aquest camí que ha triat.

Pel·lícula encapçalada en l'aspecte artístic per la parella formada per Rooney Mara i Joaquin Phoenix (que ja havien coincidit a Her d'Spike Jonze, tornaran a coincidir al darrer film de Gus Van Sant i, arrel de tanta coincidència, sembla ser que ja són parella sentimental), Maria Magdalena esdevé el darrer treball del compositor islandès Jóhann Jóhannsson, el qual va morir poc després de realitzar-ne la banda sonora, el passat 9 de febrer de forma sobtada a Berlín.