L'obra de Cesc Gay pot tenir les seves irregularitats, però sempre presenta una mirada molt personal a l'hora de construir personatges abocats a situacions que els obliga a redefinir el seu futur. A Félix , la seva sèrie per a Movistar, s'endinsa en un terreny que fins ara ha abonat poc, el «thriller», per trencar uns quants dels seus esquemes.

Félix és un escriptor de vida erràtica que es trasllada a Andorra quan descobreix que hi té un fill d'una relació que mai no es va prendre seriosament. Durant la seva estada al país dels Pirineus coneix Julia, una noia d'origen xinès de la que s'enamora a l'instant. Però al cap de molt poc de començar a veure's, ella desapareix. Convençut que la seva desaparició es deu a motius molt tèrbols, i davant la incredulitat de les forces de l'ordre, el protagonista es llança a una incerta investigació per trobar-la, amb l'ajuda d'un peculiar company de fatigues. Com més indaguen, més s'adonen que efectivament les seves impressions del cas eren encertades.

A partir d'aquest argument, que perfectament podria ser el de qualsevol sèrie nòrdica de la darrera dècada, Cesc Gay elabora al llarg de sis episodis un thriller molt particular que alterna un to conspiratiu amb un magnífic retrat costumista. A això últim hi contribueix decisivament el personatge d'Óscar, l'home que ajuda el protagonista en la investigació, una sort de Watson passat de voltes que troba en Pere Arquillué una immillorable encarnació.

Leonardo Sbaraglia també brilla interpretant Félix, mentre que el planter de secundaris inclou noms tan solvents com els de Mi Hoa Lee, Irene Montalà, Ginés García Millán, Ana Wagener, Pep Ambròs, Carlos Hipólito, Pedro Casablanc i Joan Lluís Bozzo. Més enllà de les virtuts de la sèrie, queda clar que Movistar continua encertant-la amb la seva producció pròpia: ara només falta veure si, com ja aconsegueix Netflix, això va acompanyat d'una bona exportació dels seus productes.