EL Ministeri de Foment ha formalitzat el contracte per a la redacció del projecte de desdoblament de la N-II entre Pont de Molins i la Jonquera. L'adjudicació s'ha fet per un import de 662.641,98 euros i la previsió és que estigui acabat de redactar en deu mesos. L'actuació en aquest tram de 8,4 quilòmetres és de 30 milions d'euros i s'afegeix a l'adjudicació la setmana passada de la redacció del projecte també de desdoblament de la variant de Figueres i Pont de Molins.

L'objectiu de la intervenció és dotar aquesta via de dos carrils de circulació per sentit separats per una mitjana de dos metres. A banda d'això, preveu la remodelació de les interseccions i enllaços existents així com la reordenació dels accessos. Segons el Ministeri, totes aquestes actuacions contribuiran a una millora de la capacitat i la seguretat de la via. El projecte s'emmarca dins del pla N-II de Foment, que preveu millorar la carretera entre Tordera i Maçanet de la Selva -el projecte del qual es va adjudicar el mes de setembre passat-; la construcció de l'autovia A-2 entre Maçanet i Fornells de la Selva (Girona Sud) -de moment, s'ha aprovat el projecte de constrcucció Maçanet -Sils, el tram Sils-Caldes de Malavella està en fase de contrucció i el tram Caldes-Fornells ja funciona-; l'ús de l'AP-7 lliure de peatges per a moviments interns a la circumval·lació de Girona de l'A-2 i, finalment, la duplicació de la N-II entre Vilademuls i la Jonquera.

La variant de Figueres

Precisament, el passat mes d'abril es va aprovar el projecte de construcció del tram Vilademuls-Orriols i la setmana passada es va adjudicar la redacció del projecte per al desdoblament del tram entre la variant de Figueres i Pont de Molins -el cinturó de ronda. Aquesta darrera actuació, llargament reivindicada, suposarà també dotar de dos carrils per sentit aquest tram on en els darrers anys s'han registrat nombrosos accidents mortals i que el conseller de Territori,Santi Vila (CiU), va arribar a qualificar com el corredor de la mort.

Paral·lelament, el Ministeri està redactant els projecte pels trams Orriols-Bàscara i Bàscara-variant de Figueres així com els estudis informatius de la variant de Bàscara i la de Pont de Molins.

D'altra banda, en el tram comprès entre Vilademuls i la Jonquera, com a actuació independent, s'hi inclou el projecte dels dos enllaços a Pontós i Garrigàs, el projecte dels quals es va aprovar al juliol passat.