Migdia caòtic a les dues principals carreteres que circulen per Llers, l'autopista AP-7 i la N-II, que són també les vies d'entrada i sortida al país perquè connecten amb França. L'incendi d'un camió que transportava palets va provocar que l'autopista quedés tallada durant dues hores en aquest punt de l'Empordà i això, de retruc, va afectar la N-II, que es va col·lapsar perquè els vehicles de l'AP-7 van ser derivats cap a aquesta via. La N-II va arribar a acumular retencions de fins a deu quilòmetres.

L'incendi del camió es va produir a causa d'un accident que va protagonitzar cap a dos quarts d'una del migdia el vehicle pesant a l'alçada del quilòmetre 21 de l'autopista en sentit Girona. Va col·lidir amb una furgoneta per causes que es desconeixen. I en conseqüència, un dels ocupants de la furgoneta va quedar ferit lleu.

Després de la topada, el camió va començar a incendiar-se i el foc també va traslladar-se fins al voral i va afectar una zona forestal que hi havia a prop de la carretera. Les flames, però, no van tenir una gran afectació gràcies a la feina dels Bombers.

En total, el cos d'extinció d'incendis va desplaçar-se fins al lloc del sinistre viari amb set dotacions terrestres i una d'aèria. El motiu per tanta mobilització va ser en un principi el foc del camió, que va afectar totalment el vehicle perquè transportava material fàcilment inflamable com són els palets de plàstic. Malgrat el foc, el conductor no va quedar ferit. Les flames del camió van anar a parar també a una àrea forestal propera a l'autopista i en total, es va cremar una hectàrea de massa boscosa. L'autopista en sentit Girona va estar tallada des del moment de l'accident.

A més, mentre va durar l'incendi i les tasques d'extinció es va generar molt fum a la zona, sobretot per la crema dels palets de plàstic i això va obligar els Mossos d'Esquadra a tallar l'autopista també en sentit França. I és que la manca de visibilitat podria haver provocat encara un altre sinistre i per això es van desviar els vehicles per la N-II, en concret, per dues sortides: la tres, per circular en sentit nord i la quatre, per anar cap a Girona. Malgrat els desviaments, hi va haver cues en aquesta via que van arribar als deu quilòmetres de llargada en algun moment de la jornada. Al voltant de tres quarts de tres de la tarda, és a dies, duues hores més tard, el trànsit es va donar per normalitzat tant a l'AP-7 com a la N-II i ja no hi havia retencions, segons van informar fonts del Servei Català de Trànsit.

L'AP-7 va estar tallada gairebé en la seva totalitat les dues hores que va durar l'actuació dels equips d'emergències però en sentit França, es va poder reobrir un quart abans que en direcció Girona, cap a dos quarts de dues. El fum que va generar aquest foc del camió es podia divisar des de molts quilòmetres i un lloc privilegiat és la futura presó del Puig de les Basses, que encara està per obrir.