L'associació Comerç Figueres està programant una mena de festival anomenat "Dalírium" vinculat als 40 anys de l'obertura del Teatre Museu Dalí per atraure visitants durant un dels mesos més fluixos per al sector, el novembre. El gerent de l'entitat, Carles Tubert, ha explicat que encara s'està treballant en els actes però que la idea és que tot giri entorn de la xifra "40". Descomptes de fins al 40%, nits d'hotel a 40 euros o dos menús en restaurants de la ciutat per aquest mateix preu són algunes de les promocions que de moment hi ha previstes. Tubert diu que "no volem oferir productes a preus reventats sinó una acció amb una bona relació qualitat preu que afecti tots els sectors comercials i de l'hostaleria de la ciutat". La campanya es realitzarà del 6 al 23 de novembre.

"Nosaltres entenem Figueres com una destinació en el seu conjunt i, precisament per això, el comerç no pot anar sol. La idea que va sorgir va ser crear una mena de festival que conté diverses accions comercials en un dels mesos més morts per a la ciutat", assegura el gerent de l'associació. En aquest sentit i aprofitant l'aniversari del Museu del geni figuerenc, estan treballant en promocions que girin entorn del 40è aniversari.

Descomptes, ofertes de menús en restaurants, presentacions de línies de moda, de sabates i actuacions en diferents àmbits, entre d'altres. Tubert diu que "no cal que tot estigui relacionat amb Dalí però sí que serveixi en part de paraigua la tirada que té a la ciutat".

Per això, insisteix, compten amb el vistiplau de la Fundació que porta el seu nom i volen també implicar la societat civil. "Volem que sigui una festa per Figueres i que gent de fora vingui expressament per viure l'experiència", assegura. De moment, s'han previst algunes de les activitats però s'estan acabant de tancar la resta per poder presentar-ne el gruix properament.

Dalí, també a la gastronomia

L'associació, que aplega prop de 400 membres del teixit comercial de la ciutat, també està participant ara en la segona edició del "Tastets Surrealistes". Es tracta d'una altra eina de promoció -en aquest cas, gastronòmica- que aplega més d'una vintena de restaurants i que està promoguda per l'Ajuntament. Els establiments ofereixen uns menús amb sis tastets d'inspiració daliniana maridats amb la cervesa Inèdit d'Estrella Damn.

Enguany, a més, els productes estan acompanyats de diverses activitats com ara concerts o demostracions de cuina en directe amb productes de proximitat de la zona. Les degustacions es podran provar fins al proper 12 de juliol i tenen com a objectiu, de nou, promocionar la ciutat a través de la seva oferta de restauració.