L'empresa de comercialització de maquinària agrícola, jardineria industrial i per a la construcció, Ribe Energy Machinery S.L, s'instal·larà a la plataforma logítica Logis Empordà del Far d'Empordà. La implementació de la companyia, que ocuparà una parcel·la de més de 6.000 metres quadrats, significarà la consolidació de la primera fase del projecte, impulsat per l'empresa pública Cimalsa. Amb aquesta, la plataforma ja disposarà de 23 hectàrees totalment urbanitzades i en funcionament. És un nou pas pel complex ferroviari "Logis Intermodal el Far d'Empordà-Vilamalla", que en un futur tindrà un total de 73 hectàrees destinades a activitats logítiques i indústria, entre d'altres.

El passat mes de febrer, el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Pere Padrosa, ja va apuntar en una conferència que hi havia la previsió que una empresa es podria instal·lar al llarg d'aquest any a la zona, convertint-se en un primer pas per a desencallar el centre intermodal Far-Vilamalla redimensionat. Padrosa va assegurar que feia més de dos anys que s'hi estava treballant i que just ara es donaven les condicions idònies, arran de la confirmació que el Corredor Mediterrani passarà per aquí i que es podrien acollir a una línia d'ajuts europeus que ho farien viable. També el conseller Santi Vila va assegurar en una entrevista al setmanari L'Empordà fa uns mesos que una important empresa d'automoció volia tenia previst instal·lar-se al Logis amb una inversió inicial de 12 milions d'euros. De moment, però, cap d'aquestes actuacions s'ha confirmat però ahir, l'empresa pública encarregada de la promoció, el desenvolupament i gestió d'infraestructures va confirmar que s'havia consolidat la primera fase del projecte amb la implantació d'aquesta empresa. El Logis és una de les peces del projecte que també contempla una terminal intermodal i té l'objectiu de oferir terrenys per a cobrir les necessitats d'emmagatzematge i distribució però també industrials i comerç majorista.

De fet, situat al Far d'Empordà, compta amb una situació estratègica amb condicions excepcionals per a la intermodalitat i la distribució transfronterera.

La terminal, pendent

Adjacent al Logis es desenvoluparà aquesta futura terminal intermodal, que vol esdevenir un hub ferroviari que permeti sumar càrrega de trens provinents de diferents punts de la península per enviar-ho cap a la resta d'Europa i, alhora, captar càrregues del conjunt europeu cap aquí. Les primeres actuacions del projecte es iniciar al 2009. Fa cinc anys arrencava la construcció de la primera empresa que s'ubicava al centre logístic: un concessionari de cotxes. N'hi havia més d'interessades i, aleshores, Cimalsa va executar el treballs a la terminal de mercaderies de Vilamalla per adaptar-la al transport de contenidors.

Aquesta terminal és la que havia d'enllaçar amb el Logis, on es preveia la estació intermodal encara pendent. La zona entre Vilamalla i el Far es convertia així en una gran àrea industrial que volia esdevenir un dels nuclis d'activitat logística més importants de Catalunya. En aquests moments però només hi ha un parell d'empreses instal·lades i amb la implantació de la nova empresa, la plataforma ja disposa de més de 20 hectàrees urbanitzades i en funcionament.