El Festival de Circ evoca Dalí i surrealisme

La segona semifinal del certamen, amb l'espectacle vermell, va oferir també contorsionisme, trapezis i malabars

01.03.2015 | 07:51
El Festival de Circ evoca Dalí i surrealisme

Després de l'èxit rotund de la inauguració de dijous i amb més de 25.000 entrades venudes, el Festival Internacional de Circ de Figueres va encarar ahir les dues representacions de la segona semifinal del certamen, l'espectacle vermell. I, com no podia ser d'una altra manera, el geni Salvador Dalí es va convertir en el protagonista de la jornada. "Salvador", del coreògraf rus Alexander Grimaylo i interpretada pel malabarista Pavel Yeusiukevich, van portar ahir el surrealisme dalinià a la gran carpa amb un número de malabars amb pilotes i anelles acompanyat d'una cuidada escenografia i amb la veu del propi Dalí com a banda sonora. L'original atracció de l'espectacle Vermell, que també es podrà veure en tres funcions diumenge, va oferir als espectadors també impressionants números de contorsionisme, espectacles aeris de gran dificultat, trapezis o malabars.

El fort vent que ahir bufava a la comarca i a la ciutat va fer témer fins a darrera hora la celebració del segon dia de certamen. De fet, a l'assaig general presenciat per més de 2.000 alumnes es va haver de suspendre un dels espectacles aeris per seguretat. Malgrat això, a les funcions de la tarda i el vespre es van poder veure els dotze espectacles que van combinar tant els malabars, com l'antipodisme (malabars amb els peus), els números aeris, els salts acrobàtics, el contorsionisme i exercicis de força i equilibri. Tot unit amb l'humor i les habilitats amb el diàbolo i el monicicle del pallasso mexicà "Rulo Clown" i l'original atracció creada pels cubans "Sixto y Lucía" sota el nom de "Quick Change", que es va convertir en un espectacle de canvis ràpids de vestuari.

Les dues funcions d'ahir es van iniciar amb el malabars de peus dels chinesos Yunnan Acrobatic Troupe, seguits pel del brasiler Gustavo Sartori, de teles aèries. Des d'Ucraïna van arribar els malabars de rebot de Andrey Maslov i després del duet cubà i l'entrada còmica del clown, va arribar el torn dels Mongolian Angels amb un espectacle de trapezis. La primera part va tancar-se amb uns impressionants salt de la Troupe Bayramukov de Rússia.

Les atraccions aèries s'han convertir en un dels principals atractius d'aquesta quarta edició. Especialment per la visualització de 360 graus que permet la nova carpa, que augmenta l'espectacularitat dels números. Potser per això la segona part la van obrir el duo de Kazajstan "You and Me" amb una actuació de màstil amb cintes aèries. El toc de força i equilibri va anar de la mà dels Solis Brothers de Nicaragua però una de les principals sorpreses va ser el número dedicat a Dalí. El coreògraf va idear-lo després d'una visita al Museu del geni i s'executa a través d'un complex joc de malabars amb pilotes i anelles. Tot plegat amb una curosa escenografia i vestuari que recreea el món dalinià i del surrealisme acompanyat amb discursos del propi pintor. La segona semifinal es va cloure amb dos números també de gran dificultat: el del contorsionista rus Aleksandr Baluev portant al límit el cos humà i el del del Circ de Pyongyang amb extremes peripècies sobre trapezis volants.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema