Figueres està realitzant les obres d'ampliació d'una de les voreres del carrer Caamaño en el marc d'un nou conveni de col·laboració publicoprivat amb tres empreses de restauració (Can Vi Ranci, Maia i Nostrum) per tal que hi puguin instal·lar terrasses. L'actuació, que reduirà l'amplada un dels carrers més cèntrics de la ciutat, implicarà també l'eliminació d'unes cinc places d'aparcament de zona blava. La previsió és que les obres acabin el proper dilluns i que continuïn més endavant en el marc d'una segona fase del mateix projecte per convertir en plataforma única la illeta que hi ha entre la plaça de la Palmera i l'edifici amb la casa on va viure Salvador Dalí. Amb el nou Govern, però, s'haurà de concretar com es gestiona la mobilitat amb aquest canvi.

L'objectiu és que aquesta vorera acabi con la del seu carrer paral·lel, el Monturiol: amb espais àmplis per a vianants i grans terrasses dels locals en ple centre de la ciutat. La iniciativa, de fet, segueix el mateix model que des de fa temps ha adoptat l'Ajuntament a través del qual el sector privat participa en la reforma de diferents trams de vorera (habitualment, només del tram que els afecta) per instal·lar-hi una terrassa.

Petites «avingudes»

Segons fonts del govern, però, aquestes actuacions també busquen que aquests carrers es vagin convertint de forma progressiva en petites «avingudes» que acabin connectant amb la futura oficina de Turisme que hi haurà a la Casa Empordà fent cada vegada més amable aquest recorregut pel centre. Per això, la intervenció també preveu una plataforma única a la cruïlla amb el carrer Sant Cristòfol i, per a més endavant, abordar una solució al tram que uneix la plaça de la Palmera amb l'illa de cases que separa el Caamaño i el Monturiol.

De fet, aquesta intervenció ja estava prevista en aquest mateix projecte però amb la marxa del gerent d'Urbanisme i el canvi de regidor a l'àrea de Mobilitat (que abans era José Luis Yécora i ara està en mans de Jordi Masquef) caldrà estudiar com es fa i com s'hi gestiona el trànsit.