ScalextricPassion crea una rèplica del R5 Copa de Vicenç Folgado al Rally Gerona

S'han construït de forma artesanal cinquanta unitats del cotxe, que s'han venut a col·leccionistes d'arreu d'Europa

25.11.2015 | 13:54

El grup ScalextricPassion, dedicat a la creació de cotxes de col·leccionista, ha fabricat una edició limitada del Renault 5 Copa que el corredor Vicenç Folgado pilotava al Rally Gerona el 1980. És un homenatge al desparegut escalenc que va destacar, entre altres esports, en el dels ra·lis. Se n'han fet únicament 50 unitats.

Vicenç Folgado i Rafael Pinedo van pilotar aquest vehicle al ral·li gironí fa 25 anys. La família va tenir l'oportunitat de retre un nou homenatge a Folgado recordant el seu pas pel món del motor, una de les seves passions, convertint el cotxe en un Scalextric per a col·leccionista. Ho explica un dels fills, Jordi Folgado, que ha heretat la passió pel motor i que amb la família mantenen el museu de les Motos creat pel seu pare.

Destaca la qualitat de la rèplica, en què es poden veure fins i tots les marques que el patrocinaven o la matrícula. Com és habitual, diu, en els models d'ScalextricPassion, la base original sobre la qual l'especialista Manel Espallargas realitza la transformació és un R5 de Scalextric. A partir d'aquí s'hi han afegit els detalls com el copilot, o les llantes d'alumini tornejades una a una. S'ha rebaixat el cul del vehicle i retallat els eixos. Els pilots, units per un tub, peces de fotogravat i llums frontals són altres detalls. Folgado remarca que és una peça molt artesanal.

Es ven amb la referència SP020 i amb el nom Vicenç Folgado/Rafael Pinedo, Rally Gerona 1980. Acompanya la rèplica una imatge del vehicle original. La cinquantena de recreacions han estat comprades per col·leccionistes d'arreu d'Europa. Al portal de venda per internet eBay, per exemple, ahir es podia comprar un exemplar per un preu de 179 euros. El primer dels cotxes es pot veure al museu de la família, que obre en hores convingudes i a l'estiu.

Folgado va córrer en ral·lis durant més de deu anys entre els anys 70 i 80. Ho va fer primer en un R8 per fer el salt després a l'R5 Copa amb el qual va competir uns cinc anys i va obtenir resultats molt destacables. L'any 1984 va abandonar la competició en cotxes però va iniciar una altra brillant carrera en el tir esportiu amb el Club Tir Espor?tiu de Girona i, més tard, en el de Barcelona. Home vital i polifacètic, també va tenir una vessant d'empresari turístic amb establiments a l'Escala i es va involucrar en la política com a regidor.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema