Amb la imminent celebració del Carnaval de Roses 2016, l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Roses impulsa una nova edició de la campanya preventiva «Per Carnaval, no tot s'hi val», orientada a informar i conscienciar joves i població en general, entorn als perills que comporta el consum d'alcohol i drogues.

Amb la present edició, Roses consolida la campanya que, per quart any consecutiu, planta cara a la problemàtica que suposa l'augment del consum i abús d´alcohol i drogues per part de la població juvenil, i molt concretament pel que fa als canvis d´hàbits d'aquests consums entre els adolescents.

Com en edicions passades, la campanya 2016 parla als joves d'una forma clara, exposant el problema directament, sense embuts ni pretextos. Les diferents accions impulsades (xerrada, vídeos que presenten diferents situacions que es poden viure durant el carnaval, web,...) posen a l'abast dels joves tota la informació relativa a les conseqüències que comporten el consum de drogues i alcohol, amb un missatge final clar i contundent: Tu tries.

La campanya es fa present a la xarxa

Amb la intenció que el missatge que transmet la campanya del "No tot s´hi val" arribi d´una forma planera i atractiva als joves, l´Àrea de Joventut idea cada nova edició pensant en un format i experiència que despertin l'interès entre el públic juvenil. Il·lustracions i còmics, la realització d'un impactant espectacle en format site específic o la creació d'un Museu del Carnaval efímer, han estat les accions de les edicions realitzades fins ara, les quals van despertar un gran interès i van suscitar el debat i reflexió posteriors entre els joves i les joves participants.

Per a la present edició, l'Ajuntament de Roses centra la seva estratègia en les xarxes socials i noves tecnologies, atenent l'ús i importància que aquests mitjans tenen actualment entre el públic juvenil. Les diferents accions són també reforçades amb xerrades presencials que tenen lloc els dies 28 i 29 de gener -just una setmana abans de la celebració del Carnaval-, i que aplegaran més de 1.000 alumnes de Roses.

Escenes quotidianes: T'hi vols trobar?

Un total de 6 vídeos on s'escenifica la recreació de diferents situacions que poden comportar la ingesta d'alcohol o drogues (coma etílic, abusos sexuals, decebre la família, actuar en contra de la pròpia salut...) difosos pel nou perfil de facebook percarnavalnototshival, circulen per les xarxes socials des de fa dues setmanes. Escenes breus, amb un missatge clar i contundent, que volen impactar i fer posicionar l'espectador entorn a allò que està veient de forma immediata.