Roses porta a les xarxes el missatge «Per Carnaval, no tot s'hi val! »

L'Ajuntament intenta evitar el consum de drogues i l'excés d'alcohol, sobretot entre els joves

29.01.2016 | 07:06
Regidors i veïns que han participat a la campanya.

«Per carnaval no tot s'hi val» és el missatge que fa quatre anys l'Ajuntament de Roses intenta fer arribar, sobretot als joves, per evitar l'excés d'alcohol i drogues i allunyar les escenes de comes etílics, agressions sexuals o baralles del carnaval. Enguany les xarxes socials són un mitjà més per difondre el missatge. Sis impactants vídeos mostren els efectes de conductes negatives i ho fan a través de Facebook i una web.
«Aquestes són les ampolles que ens vam beure, aquests són els nois que vam apallissar, aquesta és la casa on vam entrar, aquest és el cotxe que vam robar, aquest és el carnaval que no hagués desitjat a ningú». És un dels textos que acompanya les imatges d'un dels vídeos que es pot veure a través de www.percarnavalnototshival.roses.cati i del perfil www.facebook.com/percarnavalnototshival que han de servir per acostar el missatge. El missatge se centra en el consum d'alcohol, però altres mostren agressions sexuals amb uns joves que abusen d'una noia beguda i que acaba amb: «això no és normal, però per carnaval tot s'hi val»; o el d'una jove que busa drogar-se. Els vídeos s'han anat penjant des de mitjans gener fins aquesta setmana. Són escenes breus amb un missatge clar i contundent. Acumulen, en alguns casos, més de 8.000 visites.
La web compta amb informació diversa, també dels efectes del consum d'alcohol, begudes energètiques, porros, èxtasi i amfetamines, bolets i al·lucinògens, cocaïna i LSD.
Un altre apartat és la campanya «Jo Trio», on es pot participar penjant una foto amb el lema «Jo Trio #percarnavalnotots'hival» i contribuir a la formació d'un gran collage de persones compromeses amb el Carnaval de Roses. L'aplicació permet, a més, compartir la imatge a les xarxes socials, possibilitant així de fer la campanya el més visible i viral possible, per tal que el missatge arribi al major nombre de públic.
La campanya pretén servir per arribar de forma planera i atractiva als joves. Des de fa quatre anys l'Àrea de Joventut ha estat pensant en la idea d'un format i experiència que despertin interès entre el públic juvenil. Il·lustracions i còmics, la realització d'un impactant espectacle que recrea les escenes o, l'any passat, la creació d'un Museu del Carnaval efímer han suscitat en els darrers anys debat i reflexió. Per aquest any la nova estratègia ha estat incorporar les xarxes socials i les noves tecnologies. També tenen lloc les xerrades presencials amb estudiants, que entre ahir i avui s'espera que apleguin un miler d'alumnes dels cursos de tercer i quart d'ESO, primer i segon de batxillerat i cicles formatius dels tres instituts. A banda de les accions per als joves, les colles i l'Ajuntament prenen mesures com la restricció de les begudes alcohòliques a les passades infantils.
L'activitat amb més afluència de gent i on es donen més situacions complicades és la passada de divendres a la nit. També s'han pres mesures a l'esplanada del port on es concentren les colles. No es tancarà com es preveia inicialment però hi haurà més vigilància, il·luminació i es tancarà abans.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema