El conseller d'Interior, Jordi Jané, va ser molt clar, ahir al matí, en una compareixença a Girona: el vehicle francès anava a una velocitat "clarament inadequada i excessiva". Per aquest motiu, va fer un gir brusc i va començar a derrapar fins a impactar amb l'altre. Malgrat això, tant ell com altres representants del Govern català i els alcaldes de la zona van coincidir en què el desdoblament de la N-II continua essent una qüestió pendent i que el de Pont de Molins és un punt negre de la problemàtica via.

"Fa més de vint anys ja hi havia un projecte per desdoblar-la però el desdoblament no hi és; es demana però no arriba i això és una dada a tenir en compte", va dir. Malgrat això, va insistir en què tot apunta que la velocitat va ser la causant del brutal xoc i va llençar un missatge de "màxima exigència en seguretat viària". "Nosaltres podem fer mesures de prevenció, imposar sancions, però no podem estar all lloc dels conductors", va manifestar tot recordant que "no només hi va la nostra vida si nó també la dels altres". Les reclamacions de Jané, però, no van ser les úniques. Ahir al tanatori Vicenç de Figueres s'hi van desplaçar diverses autoritats entre les quals hi havia caps dels Mossos, Guàrdia Urbana i l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, i el de Pont de Molins, Josep Fuentes. Allà ambdós batlles van aprofitar per reclamar mesures urgents en aquesta via. Felip va afirmar que "és evident que en una via amb només un carril per sentit, quan hi ha algun avançament, el xoc és terrible. Per tant, una vegada més es confirma l'emergència del desdoblament de la N-II", va dir. Per la seva banda, Fuentes va recordar que aquest tram és conegut com "la curva de la mort" i que aquest no és el primer accident que s'hi produeix si bé és dels més greus que hi recorda. "El mateix secretari de l'Ajuntament hi va tenir un accident un dia de pluja amb la seva mare", va explicar. Amb tot, el batlle va insistir que es tracta d'un tram molt perillós i que "tant de bo algú ens escolti perquè s'ha de recordar que aquesta és la porta d'entrada a Europa".

D'altra banda, el conseller de Territori, Josep Rull, també va lamentar l'accident i va dir que fa més de 20 anys que la duplicació s'hauria d'haver fet. En aquest sentit, va precisar que l'últim compromís de Foment va ser el de començar les obres fins a la Jonquera l'any 2015. Durant la darrera reunió que va mantenir amb la ministra, Ana Pastor, al febrer, aquesta li va assegurar que entre el juny i el juliol es licitarien les obres del tram entre Orriols i la Jonquera. Malgrat això, va dir que "les coses s'han de fer quan toquen i s'ha de ser extremadament sensible a la seguretat viària". "La desinversió de l'Estat, si té un paradigma és aquesta N-II, o la N-340 a l'entirn de Tarragona. Tota aquesta línia de la costa amb molt de trànsit no està en les condicions que el país necessita i exigeix", va afegir. També el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va manifestar-se ahir en aquest sentit afirmant que "és una carretera maleïda, internacional, d'alta densitat, probablement la més freqüentada de l'Estat i França i lamentablement continua sense estar desdoblada malgrat que aquest sigui el clam unànime del territori".