Aviació Civil apunta que la causa més probable de l'accident mortal de l'ultralleuger que es va estavellar a l'aeròdrom de Viladamat el 3 d'agost del 2015 va ser un «viratge brusc» en el moment de l'enlairament. La investigació conclou que l'aeronau es va començar a desviar de trajectòria ja durant la carrera d'enlairament. Això, sumat a que va iniciar el vol a «poca velocitat» i duent excés de pes, va fer que l'ultralleuger s'anés inclinant fins que l'ala dreta va tocar a terra.

El pilot i el copilot van perdre el control de l'ultralleuger, que va impactar contra una caseta que hi havia al costat del camp de vol. Només xocar, es va originar un incendi i hi va haver una explosió. Els dos tripulants van morir al sinistre.

La Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil (CIAIAC) ha tancat la investigació oberta per esclarir les causes de l'accident mortal. La investigació recull informació diversa com imatges de l'enlairament. «Observant les imatges i tenint en compte la forta desviació que s'observa, és quasi segur que, alhora que va compensar el gir de l'hèlice trepitjant el pedal dret, també va actuar amb el timó girant cap al mateix costat», apunta l'informe. Això sumat al fet que no tenia suficient velocitat i també amb una «elevada massa» va contribuir als problemes i al desenllaç.