El Casino de Peralada celebrarà els propers 27 i 28 de maig la quarta edició de The Gin & Tonic Experience, l'únic festival del món dedicat a aquest combinat de moda que es fa a tot l'Estat. L'espai té l'objectiu de servir uns 10.000 gintònics Premium en un saló que, com a novetat d'enguany, distribuirà els estands de tast de ginebra de forma temàtica. La millor selecció de ginebres i tòniques prèmium del món, així com una llarga llista de botànics, permetran a cada visitant fins a 2.800 possibilitats de personalitzar el seu gintònic.

El pavelló del Parc del Castell serà de nou l'espai on es farà aquesta nova edició del certamen, on hi haurà més de 1.000 metres quadrats amb 12 mostradors i 12 bàrmans, que explicaran a cada visitant les característiques de les ginebres i les tòniques, així com recomanaran els millors maridatges, depenent dels gustos de cada participant. A més, hi haurà dues zones de chillout (una a cobert i una altra d'exterior). Pel que fa a l'oferta gastronòmica, segons va explicar el director de màrqueting del Grup Peralada, Jordi Benet, es podrà escollir entre un servei al bar del mateix pavelló, un menú al restaurant El Grill, o bé un menú especialment creat per a l'ocasió al Castell Peralada Restaurant. Tot plegat, sota la direcció del xef Joan Moreno i les indicacions del sommelier Ferran Vila, pensades per maridar-se amb el còctel.

El director de comunicació, David Martín, va assegurar que el Castell és des de fa quatre anys pioner en aquest tipus de festival i que s'ha passat d'una primera edició amb 2.300 visitants a un festival on el 2015 es van arribar a servir 9.300 gintònics i hi van passar 4.200 persones. Ara el repte és arribar als 10.000 combinats i als 5.000 visitants.