No fa ni un any que es van posar en marxa però ja s'han hagut d'aturar. Els semàfors que hi ha a l'avinguda Vilallonga de Figueres, a la confluència amb el pas a nivell del tren, s'han desconnectat perquè generaven cues, problemes circulatoris i perquè, segons l'Ajuntament, mai s'ha pogut fer una sincronització al cent per cent amb el pas de combois. L'alcaldessa, Marta Felip, diu que estan estudiant com poder-ho fer adequadament i que passat l'estiu decidiran què fer. Una decisió que podria passar per acabar retirant els aparells, com ja s'havia manifestat en d'altres ocasions.

Cotxes que quedaven encallats enmig de l'avinguda, dobles semàfors en vermell, llargues cues i queixes veïnals. Això és el que s'havia registrat en els darrers mesos des de la posada en funcionament dels aparells, especialment durant els dies de màxima afluència, tenint en compte que es tracta d'un dels principals accessos a la ciutat des de Roses.

Davant d'aquesta situació i tenint en compte que està a punt d'iniciar-se la temporada turística, l'Ajuntament va decidir fa unes setmanes desconnectar els semàfors. Segons han explicat, l'objectiu és evitar que a l'estiu hi hagi embussos i que es repeteixin situacions com les de cotxes encallats o que els semàfors es posin en vermell minuts abans que s'abaixi la barrera del pas a nivell. I és que, segons Felip, tot i que va anunciar-se un acord amb Adif i els aparells es van posar en marxa el mes de setembre passat, mai es va poder aconseguir que ambdós sistemes anessin units de manera completa. "Mirarem de trobar una solució de cares a després de l'estiu", asseguren des del Govern, sense concretar si la solució podria passar per acabar enretirant-los.

La reforma de l'avinguda

Els aparells es van instal·lar a l'avinguda i als carrers Rubaudonadeu i Colom juntament amb les obres de reurbanització que es van fer a la zona, iniciades al 2010 i acabades al 2011 durant el mandat de l'exalcalde i ara conseller de Cultura, Santi Vila. L'actuació, precisament, quedava dividida per la línia ferroviària i, tot i això, es va preveure la instal·lació d'uns semàfors que durant quatre anys van haver de funcionar en llum groc per la impossibilitat de fer-los coincidir amb la barrera i la circulació de trens.

L'Ajuntament sempre ha al·legat que l'administrador d'infraestructures, Adif, no els ha posat facilitat per sincronitzar-los. Finalment, l'estiu passat es va anunciar un acord amb la companyia en una actuació pressupostada en 18.000 euros.

Aleshores ja van manifestar que es tractava d'una intervenció de mínims per poder posar-los en servei quatre anys després d'haver-los instal·lat. Sembla, però, que ha estat pitjor el remei que la malaltia i el Govern s'ha vist obligat a aturar-los per evitar més problemes circulatoris.