Els enderrocs dels habitatges afectats per les expropiacions del desdoblament de la C-260 a Vilatenim començaran dijous. Segons ha pogut saber aquest diari, l'empresa adjudicatària dels treballs començarà pels immobles que ja no estan connectats a les línies de serveis amb la previsió que els treballs s'allarguin diversos dies. Paral·lelament, els dos vials alternatius que discorren en paral·lel a nord i sud de la via ja s'han obert i els operaris han començat a treballar en el que semblen les calçades laterals del tronc principal. Diari de Girona ha intentat en reiterades ocasions sense obtenir resposta que el departament de Territori informés sobre l'estat de les obres, el calendari d'execució i si els treballs s'alentiran a l'estiu per l'elevat trànsit que circula per aquesta zona.

Havien de començar el mes d'octubre passat però no ho van fer fins entre el gener i el febrer d'aquest any. Els treballs de desdoblament d'aquesta via, pendents des de fa més de vint anys, van començar pels carrils alternatius que han de permetre dues noves connexions a banda i banda, des de la zona industrial i l'antic camí de Vilatenim. Les màquines ja han obert completament aquestes dues noves carreteres però encara no s'han asfaltat i ara s'està començant a treballar en les calçades laterals on hi haurà un carril de circulació per banda i aparcaments. La carretera està senyalitzada amb pintura groga i diverses tanques la delimiten a banda i banda. I és que la previsió és que la setmana que ve es comencin a enderrocar els habitatges expropiats. Fa setmanes es van començar a tirar a terra murs però els habitatges on vivien els veïns continuaven en peu a l'espera de l'actuació. Totes aquestes actuacions correspondrien a la segona fase d'obres i la tercera no es rependria fins passat l'estiu amb el desdoblament pròpiament dit permetent que la circulació de vehicles es desplaci als carrils ja executats en les fases anteriors. Aquestes són les previsions municipals perquè des de Territori no han atès les demandes d'aquest diari i, per tant, no s'ha pogut constatar si aquesta planificació es manté amb els retards acumulats.

Col·lapses a l'estiu

El que sembla evident és que amb la temporada turística a tocar, els col·lapses de trànsit estan més que assegurats. La carretera suporta una mitjana anual d'entre 21.000 i 24.000 vehicles diaris tot i que la xifra es dobla durant l'agost. Les obres es van adjudicar per 8,8 milions d'euros, malgrat que l'import total puja a més de 17 milions per les expropiacions.