L'Ajuntament de Llers ha enviat una carta a Correus de Girona demanant un canvi en el funcionament del subministrament que ofereix a la vila, "penós" segons l'alcalde, Carles Fortiana. El batlle assegura que es tracta d'un problema que arrosseguen des de fa uns cinc anys però els veïns n'estan tips. La gota que ha fet vessar el vas s'ha produït aquests darrers dies quan des de l'1 fins al 6 de juliol, els veïns d'aquesta petita localitat de l'Alt Empordà de poc més de 1.200 habitants es van quedar sense carter. Les cartes no arribaven i ningú els va informar que podien fer o on s'havien de dirigir. "És un servei molt deficitari. Cada tres mesos canvien el carter; estem molt descontents", assenyala el batlle.

Segons assegura Fortiana, a part de no rebre les missives quan toca, els veïns s'han d'encarregar de distribuir-se entre ells les notificacions. "Com que no es coneixen el poble deixen les cartes on no toca o directament les posen totes en un mateix número", lamenta.

Cartes que no arriben o que es deixen en una altra bústia i han de repartir-se personalment. Aquest és el dia a dia dels veïns de Llers. Des de fa anys, el servei de Correus no funciona correctament a la vila. L'alcalde d'aquesta localitat assenyala que gran part dels veïns del poble són gent d'edat avançada que no poden moure's grans distàncies i que el fet de no rebre el correu diari a casa suposa un greu problema.

Llers no és la única població que pateix problemes pel servei de correus. Hi ha altres poblacions on es veuen situacions similars per canvi permanent de carters i cartes que no arriben.