Güell assisteix a la primera reunió com a alcalde pel traspàs de la gestió dels canals

El batlle diu que s'hi continua treballant, però no s'arrisca a posar data, ja que s'havia anunciat per al gener de 2014

08.08.2016 | 07:18
Els canals navegables de la marina d´Empuriabrava.

L'alcalde de Castelló d'Empúries, Salvi Güell (ERC), va assistir fa uns dies a la primera reunió amb la Generalitat des que està al capdavant de l'Ajuntament per continuar treballant en el canvi de gestió dels canals d'Empuriabrava. Güell assegura que continua previst que passin a ser de titularitat municipal, tot i que ja no s'atrebeix a posar data perquè es va anunciar per a l'1 de gener de 2014 i d'això farà més de dos anys.
L'alcalde ha estat en els darrers tres mesos posant-se al dia dels temes que portava Assumpció Brossa (CiU), la qual ha rellevat al capdavant de l'alcaldia. Brossa, com havia explicat a Diari de Girona fa uns mesos, assistia periòdicament a les reunions amb el Departament de Territori i Sostenibilitat per anar filant tots els temes que implica el canvi de gestió. Havia de ser una qüestió molt imminent, però malgrat des de la Generalitat no han estat fins ara gaire clars en el motiu que ho està fent retrassar, s'ha admès que la concessionària no estigui disposada a cedir-la fins a acabar la concessió, hi tindria molt a veure. Segons Güell, continuen treballant-hi. El debat sobre la necessitat que siguin municipals hi és des de fa dècades. Però el 2011, l'alcalde en aquell moment, Xavier Sanllehí, va decidir convèncer la concessionària i la Generalitat que havia de ser l'Ajuntament qui gestionés la part pública. «Els canals navegables són carrers, i seria impensable pensar que els carrers els gestionés una empresa privada». Va plantejar dues dates per acabar la concessió, el 2030 o el 2018 si s'aplica la llei de Costes. Seria la data, deia, per fer el canvi sense haver d'indemnitzar.
El març de 2013 es va fer un pas endavant, almenys públicament, i Sanllehí, acompanyat del director general de Transports, Pere Padrosa, i el secretari de mobilitat, Ricard Font, van signar un conveni pel canvi de la gestió que estava prevista per a l'1 de gener de 2014. «Durant els pròxims dotze mesos, s'hauran de seguir un seguit de passos legals per poder fer efectiu aquest canvi en la gestió». La Generalitat ha d'adaptar la concessió per poder fer cedir les noves tasques a l'Ajuntament. Es va informar que la delegació de competències per part del Govern està prevista a l'apartat 2 de l'article 22 del Reglament de Marines Interiors de Catalunya aprovat l'any 2005. L'Ajuntament havia de fer una ordenança i s'havia de crear una comissió rectora. Font va informar que complir amb el full de ruta depenia de la «voluntat» de totes les parts implicades.
Una part, almenys de la concessionària, no estaria disposada a cedir tan ràpidament i els tràmits s'han encallat. Generalitat i Ajuntament continuen manifestant que s'hi treballa, tot i que el 2017 farà gairebé tres anys de la data en què havia de fer-se efectiu el canvi de gestió.
La marina té més de trenta canals navegables i el 2017 complirà cinquanta anys.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema