Cadaqués va registrar ahir des de les deu del matí un nou episodi de cues i retencions per la gran afluència de vehicles que es van desplaçar a l'emblemàtic municipi. La situació va ser tal que va arribar als set quilòmetres i va deixar absolutament plens tots els aparcaments disponibles i va col·lapsar l'única carretera d'entrada, la GI-614. Davant d'això i per motius de seguretat, la Policia Local va tallar durant una hora l'accés a la població des de la Perafita, deixant passar aquells que resideixen al municipi o comptaven amb plaça d'allotjament.

Les retencions es van mantenir fins passades les quatre de la tarda, mantenint-se amb quatre quilòmetres tot i que a mig matí les cues van gairebé doblar aquesta xifra. L'única via d'accés a aquesta població, sumada al seu més que conegut reclam turístic, propicien que any rere any es repeteixi aquesta estampa que ahir va obligar a tallar l'entrada des de les tres fins a les quatre de la tarda. Els agents locals alertaven a la rotonda de la Perafita que les cues eren més que importants i que no hi havia aparcament disponible. Per això, demanaven als vehicles entrants si residien al municipi o si disposaven de lloc on estar-se per evitar que la situació empitjorés. I és que, segons el cos policial, no hi havia cap plaça lliure ni gratuïta ni a l'aparcament de pagament de l'entrada. A partir de les quatre, però, la situació es va començar a normalitzar i es van aixecar les restriccions.

A la C-260, retencions

Les cues de trànsit que es van registrar a Cadaqués, però, no van ser les úniques que es van produir a la zona. La C-260 també va viure importants retencions a les dotze del migdia des de poc després de Castelló d'Empúries fins a l'entrada de Figueres.

Precisament, aquest tram està patint les obres de desdoblament de la via pendents des de fa més de vint anys. En aquests moments, s'està avançant en els enderrocs i es continua pendent de l'autorització per perforar el talús del cinturó de ronda per tal de continuar amb els vials alternatius a la via central, on s'actuarà en el darrer tram de l'obra.

Els treballs han de permetre dotar de dos carrils per sentit el darrer tram de 750 metres que connecta Roses amb la capital altempordanesa.