L'alcalde de Castelló diu que el traspàs dels canals previst per al 2014 és a la «recta final»

Territori està resolent un tema jurídic que mantindria encara encallada la negociació i canvi en la concessió

17.10.2016 | 06:53
Els canals navegables de la marina d´Empuriabrava que hauria de gestionar l´Ajuntament en breu

L'Ajuntament de Castelló d'Empúries està a la "recta final" en la negociació per al traspàs de la gestió dels canals de la marina d'Empuriabrava. La Generalitat estaria ultimant un tema jurídic abans de fer efectiva el canvi de titularitat de la concessió de la part pública dels canals. El canvi en la gestió s'havia anunciat el 2013 per l'1 de gener de 2014, fa més de dos anys.

L'alcalde, Salvi Güell, ha explicat en el xat a Diari de Girona i el setmanari Empordà que quan va accedir de nou a l'equip de govern el novembre passat "van reprendre les negociacions fetes fins aquell moment". Des de llavors haurien mantingut diverses reunions amb la Generalitat. Segons ha avançat només hi ha "un tema pendent de resoldre que s'està mirant com es resol jurídicament" i assegura que "estem a la recta final". L'alcalde, però, no ha anat més enllà en els detalls de les converses.

Si finalment es concreta, el canvi suposaria que l'Ajuntament assumiria la gestió de la totalitat de la part pública dels canals d'Empuriabrava, mentre el port quedaria en mans de l'actual concessionària, segons les informacions que s'han anat facilitant.

La marina d'Empuriabrava complirà cinquanta anys el 2017 i durant tot aquest temps la gestió dels canals està en mans d'una concessionària, tot i que hi han hagut canvis. Les queixes per la falta d'inversió i deixadesa en alguns punts són presents des de fa dècades. De fet, alguns excalcaldes com Salvi Güell s'havien marcat com un dels reptes importants el traspàs de la gestió d'uns canals que consideren "carrers d'aigua".

Per això es van començar a fer gestions quan es va creure que hi havia una oportunitat de modificar l'actual situació. El març de 2013 es va fer un pas endavant, almenys públicament, anunciant el canvi de gestió per l'any següent. El director de Transports, Pere Padrosa, i el secretari de mobilitat, Ricard Font, van signar un conveni pel canvi de gestió. Però les coses no han estat tan senzilles com esperaven, entre altres motius, perquè la concessionària tampoc està disposada a cedir una gestió que encara considera pròpia. La data que s'ha donat és el 2030, però també s'ha parlat del 2018 si s'aplica la llei de Costes.

Güell explicava al xat que associat al canvi en la concessió hi ha altres qüestions com la vigilància als canals navegables. També s'ha anunciat que seria imminent en múltiples ocasions. S'espera que puguin patrullar els Mossos d'Esquadra i la Policia Local en una embarcació com si es tractés d'un carrer i donar més seguretat als habitatges de la marina que tenen part de la façana a mar.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

L'Alt Empordà

Roses no traurà a concurs dues escoles de vela i dos negocis del passeig marítim

El consistori vol "ordenar" la zona · L'oposició en bloc denuncia que no se'ls ha tingut en compte...

Un conductor pateix un infart i xoca amb tres cotxes a Figueres

Un conductor pateix un infart i xoca amb tres cotxes a Figueres

El conductor era un veí de Vilafant de 81 anys que va patir una insuficiència cardíaca mentre...

Un cotxe surt de via a la N-II a Pontós i bolca

Un cotxe surt de via a la N-II a Pontós i bolca

Accident de trànsit aparatós ahir al migdia a la Nacional II al seu pas per Pontós. Un turisme va...

Ciutadans demana 45 punts a canvi del seu suport als pressupostos de Figueres

Ciutadans demana 45 punts a canvi del seu suport als pressupostos de Figueres

El portaveu del grup, Héctor Amelló, veu amb mals ulls que algunes formacions de la ciutat «només...

Una butlleta segellada a Llançà s´emporta 3 milions a la Bonoloto

L'únic encertant de primera categoria del sorteig de la Bonoloto d'ahir va segellar la seva...

Enllaços recomanats: Premis cinema