Les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim avancen i les màquines ja han començat a actuar per construir els vials laterals de la calçada principal. Paral·lelament continuen amb els treballs als carrils alternatius que es van començar fa mesos a nord i sud de la carretera, encara que pendents de la perforació del talús per sota del cinturó de ronda pel qual fa mesos que compten amb l'autoritació del departament de Foment.

Després que s'acabessin els enderrocs de totes les edificacions expropiades i afectades per les obres a finals de setembre, els treballs s'estan intensificant des de fa setmanes als laterals de la via principal. Per una banda s'hi estan fent canalitzacions i, per l'altra, ja s'ha començat a fer els primers asfaltatges que aniran paral·lels a la carretera.

De fet, des del departament de Territori ja van concretar el mes de setembre passat que els treballs s'estaven concentrant a la zona del tronc central i que també s'estava avançant el el carril alternatiu a sud, tot i que es continua pendent encara de fer el forat que permeti connectar amb la zona industrial i el carrer Itàlia.

Aquesta setmana les màquines han tornat a aplanar el terreny. Tot apunta que el calendari segueix els terminis previstos i aquests contemplen actuacions a la zona fins al març de l'any vinent, que és quan s'haurien de tenir acabats els vials alternatius i els laterals per a poder actuar de ple al tronc central.

Així el trànsit podria traslladar-se per tal de no topar de ple amb la temporada turística. Les obres a la carretera es van iniciar després de més de vint anys de retard per acabar l'últim tram d'escasos 750 metres que quedava per desdoblar d'aquesta via altament transitada.

Altament transitada

La carretera, que connecta Figueres amb Roses, suporta una mitjana anual d'entre 21.000 i 24.000 vehicles tot i que durant el mes d'agost aquesta xifra pot elevar-se fins als 43.000 cotxes.