n L'Ajuntament de Roses està al capdavant de les poblacions catalanes que ofereixen la via telemàtica per fer tràmits. Ostenta la primera posició en registres d'entrada electrònica davant dels 895 ajuntaments adscrits al servei e-Tram, amb un total de 225 registres donats d'alta. Dels 2.706 registres d'entrada presentats al consistori des del 2 d'octubre fins al 20 de novembre, un 54,6% s'han tramitat de forma telemàtica.

De les entrades, 1.479 han estat realitzades des del domicili dels ciutadans o des de les seus d'empreses i establiments-, i un 45,34% (1.227) de forma presencial, és a dir entrades des del Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament.

A part de les factures electròniques presentades per part de proveïdors i contractistes de productes i serveis, que n'han tramés 767, les cinc temàtiques més recurrents en les entrades electròniques registrades han estat 313 entrades amb tramitacions de l'Àrea de Benestar Social, 306 entrades amb Urbanisme, 297 entrades relacionades amb Gestió Tributària, 98 entrades amb Activitats i 49 entrades relacionades amb la Policia Municipal. Els diferents departaments municipals han començat també la tramitació dels seus serveis i expedients de manera digital.

El 2 d'octubre de 2016 va entrar en vigor la llei que estableix les bases de l'administració electrònica. L'Ajuntament ha comptabilitzat un important volum de tramitacions administratives realitzades ja per via electrònica. Això els ha portat a destacar sobre altres poblacions similars o fins i tot amb més població. Segons les dades, dels 260 ajuntaments que disposen de cercador integrat, Roses s'ha situat en el segon lloc pel que fa a volum de consultes realitzades electrònicament.