L'associació Comerç Figueres comprarà un comptador de flux de persones per mesurar l'afluència de visitants que tenen les zones comercials de la ciutat i així poder dissenyar estratègies concretes. El projecte és fruit de les proves que des del 2014 es fan amb aquests aparells, propietat de la Fundació Comerç Ciutadà i que van rotant per diverses poblacions que volen fer estudis d'aquest tipus. El president de l'entitat, Lluís de Anguera, diu que els resultats de les diferents anàlisis que s'han fet són bons i que per això han decidit fer un pas més enllà i tenir-ne de propis. L'actuació serà possible arran de la signatura d'un conveni de col·laboració amb la Fundació i l'àrea de Comerç de la Generalitat de Catalunya.

L'acord, que s'ha fet amb vuit ciutats catalanes més, estableix que la Generalitat, a través del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM) aportarà 12.500 euros per a l'adquisició dels aparells que tindrà cada municipi, per la logística i la formació del personal corresponent per al seu desenvolupament. Amb les dades es busca analitzar la mobilitat urbana, els locals comercials oberts i tancats i l'afluència de persones als carrers. La mesura compta també amb el suport de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Comerç Figueres, que és membre de la Fundació, gestionarà directament les dades reals de trànsit a la ciutat sabent amb exactitud els itineraris freqüents a peu, quanta gent visita la ciutat, amb quina freqüència ho fa o com afecta el trànsit de gent a les zones que estan en obres.

La mesura no és nova. El 2014 ja es va anunciar que l'entitat treballava en aquest projecte i al cap d'uns mesos es van instal·lar alguns d'aquests comptadors als principals carrers del centre de la ciutat. Segons De Anguera, però, els aparells no eren propietat de l'entitat sinó que la Fundació Comerç Ciutadà els va deixant a diferents poblacions per fer estudis puntuals.

«Nosaltres, per exemple, darrerament, en vam fer per l'Acústica, a l'estiu o al mes d'octubre per saber la gent que ens visitava però ara podrem fer-ho amb un aparell que sempre tindrem», explica el president de l'entitat. Pel que fa a les ubicacions, diu que encara estan estudiant en quins punts s'aplicarà i si s'anirà fent rotar.

Les dades que se n'extreguin, un cop analitzades, poden servir no només per dissenyar campanyes comercials sinó per oferir informació «real» a noves empreses que es vulguin instal·lar a la ciutat.

Un gir a les funcions

Des que es va renovar la direcció, l'entitat està impulsant i difonent mesures per ajudar els seus associats. Ahir mateix publicaven al seu web que ajuden els establiments a tramitar peticions si necessiten disposar de zona d'aparcament davant dels seus negocis. També han creat noves bosses corporatives amb el nou logotip de l'associació.