A partir d'aquesta setmana els ciutadans figuerencs que localitzin una incidència a la via pública en podran informar l'Ajuntament via mòbil. El consistori ha posat en marxa una aplicació que porta per nom «Figueres Millora» i que està disponible per a dispositius Apple i Android. A través de les 38 categories d'aquesta l'app, la persona podrà triar aquella que es correspongui al problema localitzat, fer una foto del lloc, mostrar la ubicació on es troba i deixar un comentari, si s'escau. El departament rebrà l'avís i podrà començar a treballar per solucionar el problema.

Entre les categories que s'hi podran trobar hi ha incidències relacionades amb el mobiliari urbà, la neteja, l'enllumenat o la senyalització. Tal com va explicar el regidor de Serveis Urbans, Quim Felip, el sistema «ja funcionava internament» i ara l'han volgut externalitzar a través d'aquesta nova eina digital. Felip va assegurar que també es podra millorar «l'organització de la brigada i les diferents empreses que treballen per l'ajuntament» i que amb l'app disminuirà «el nombre d'instàncies, de trucades telefòniques i de correus» que s'enviaven fins ara denunciant aquest tipus de fets.

Apropament als veïns

L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, va explicar que el sistema és també una manera «d'apropar-se al ciutadà i obrir un nou canal amb el consistori figuerenc». En els pròxims dies es repartiran fullets informatius a tots els veïns i es proporcionarà la informació del funcionament del sistema i els registres a través de la web de l'ajuntament.