Els conductors que circulin per la N-II entre Capmany i Agullana han de saber que els radars de tram ja han començat a funcionar des d'aquest divendres. Per tant, a aquells qui superin la velocitat mitjana, els arribarà a casa una sanció.

Els dos radars de tram, un en cada sentit de la marxa, controlaran la velocitat al llarg d'un tram de 2,92 quilòmetres de longitud. El límit màxim de velocitat permès és de 80 km/hora. El Servei Català de Trànsit (SCT) assegura que l'objectiu d'aquests cinenòmetres és reduir la velocitat excessiva o inadequada i reduir la sinistralitat.

Aquests radars havien de funcionar a l'estiu però es va anar retardant fins aquest març. Un dels problemes va ser amb la titularitat de la via, com van informar fonts del SCT en el seu dia.

Nous radars de tram a Girona

A banda d'aquests nous radars instal·lats a la N-II a l'Empordà, cal destacar que el primer va entrar en funcionament el maig del 2014 i es troba ubicat a la C-65, entre Cassà de la Selva i Llagostera. N'hi ha dos més a la variant de Girona, en el tram de la N-II entre Fornells de la Selva i Quart, un en cada sentit de la marxa, que van entrar funcionament al juny de 2015. En aquesta via també n'hi ha en el terme de Girona -dos més-, que van començar a funcionar també el juny de 2015.

Els més recents instal·lats a Girona són els dos que hi ha a la C-66 entre Corçà i Sant Joan de Mollet. Són un en cada sentit de la marxa i funcionen també des del passat mes de febrer.

El SCT asssegura que aquests aparells suposen avantatges que passen per evitar frenades sobtades; cobrir de forma efectiva un tram sencer d'una via; obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram; són un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors; i són una eina eficaç per reduir la sinistralitat, entre altres.