La Plataforma Defensem el Tren de l'Empordà continua en plena lluita, però creu que els municipis empordanesos s'haurien d'implicar més activament en la causa. En un comunicat emès per l'entitat es demana que els ajuntaments de l'Alt Empordà segueixin l'exemple de Llançà, i presentin als seus respectius plens municipals mocions a favor de la millora del tren convencional, de les estacions i de les interconnexions entre Portbou i Cervera de la Marenda. Per altra banda, la plataforma continua fent una crida cívica per tal de captar gent, usuaris de tren i altres persones interessades en el ferrocarril, perquè recolzin i donin el seu suport.

Des de ja fa diverses setmanes aquesta plataforma torna a funcionar a ple ritme i assegura des de les seves xarxes socials i a través de comunicats que està portant a terme una feina de coordinació permanent amb el president de l'Associació d'usuaris del tren Perpinyà-Portbou-Cervera, així com altres associacions de la societat civil, en defensa del transport públic ferroviari i la mobilitat sostenible de la Catalunya Nord i l'Occitània.

La plataforma Defensem el Tren se centra en tres peticions concretes que, segons el seu parer, aportarien una millora substancial al servei del tren convencional a la zona. En primer lloc, tal com fa la SNCF en el tram entre Perpinyà i Cervera (on els trens existents paren a totes les estacions), els trens de l'R11 i RG1, en el tram entre Portbou i Figueres, haurien de tenir la mateixa dinàmica i aturar-se en tots els punts.

En segon lloc, creuen que caldria exigir més coordinació d'horaris i intermodalitat entre el tren convencional i les línies d'autobusos. Aquesta petició és particularment important a la localitat de Llançà, on els horaris de tren haurien d'estar coordinats amb els dels busos que van al Port de la Selva, Selva de Mar i Cadaqués; i també a Vilajuïga, on l'estació a mitjà i llarg termini s'hauria de convertir en un hub ferroviari per a la badia de Roses. Finalment, entre Portbou i Cervera pensen que hauria d'existir un bus de substitució d'enllaç entre les dues poblacions perquè, en cas de vagues dels cheminots de la SNCF, no es perdessin les poques interconnexions que existeixen actualment.

La tercera de les peticions que defensen és la reducció de preus, tenint present que actualment el bitllet de tren menys costós és de 2 euros, quan a la Catalunya Nord el bitllet més econòmic té un cost d'1,20 euros. Des de la Plataforma creuen que s'hauria de fixar el preu d'1 euro per a aquells consumidors que l'adquireixin a través d'Internet.