El desdoblament de la C-260 a Figueres avança progressivament. Ja fa temps que es pot anar veient com l´obra pren forma a poc a poc, però durant el darrer mes els canvis cada vegada són més notables, sobretot pel que fa als vials laterals i els treballs de perforació del talús sota el cinturó de ronda, en els quals ja s´havia començat a treballar el passat mes de gener. En la fase actual s´ha col·locat un calaix, el qual serà empentat per passar sota de l´N-II.

També s´ha aglomerat una primera capa dels laterals del futur desdoblament i del vial que connecta amb el pas sota l´N-II. Així mateix s´ha iniciat la cimentació de la passarel·la de vianants sobre la carretera desdoblada. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat han afirmat que aquest mes de juny volen donar una bona «empenta» als treballs perquè puguin acabar-se segons el calendari previst, és a dir, a finals del 2017.

L´obra es va adjudicar el mes de març del 2015 per un import de 8,8 milions d´euros a la unió temporal d´empreses formada per Copisa Constructora Pirenaica i Obras, Pavimentos e Instalaciones. Sumant-hi el pressupost previst per a les expropiacions, la inversió per al desdoblament suma més de 17 milions d´euros.

Una obra necessària

La C-260 és la carretera que uneix les ciutats de Figueres i Roses. Actualment registra una mitjana anual d´entre 21.000 i 24.000 vehicles per dia, arribant als 43.000 vehicles durant els mesos estivals com és el cas del juliol o l´agost.

El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram d´entrada a Figueres, amb l´execució d´una via amb les característiques adients per redistribuir el trànsit per les vies alternatives que es crearan un cop acabats els treballs. Malgrat que les obres estaran en ple rendiment durant aquest estiu, el consistori figuerenc no preveu que la densitat de la circulació sigui superior a la que hi ha en l´actualitat.

Canvis significatius

L´actuació preveu el desdoblament del tram de la C-260 des de l´enllaç amb la carretera N-II fins a la rotonda de Vilatenim, on s´inicia el tram ja desdoblat. El tronc central estarà format per dos carrils de 3,20 metres amb un voral interior i un d´exterior. A cada costat del tronc es preveu la formació d´unes calçades laterals. Cada calçada lateral se separa del tronc mitjançant un espai enjardinat d´1,6 metres delimitat per vorades. Les calçades laterals tindran 6 metres d´amplada i d´aquests, 4 corresponen al carril de circulació i 2 als aparcaments. També es construirà una passera sobre la carretera per possibilitar que els vianants puguin travessar-la. Es formaran rampes i escales a cada costat de la passera.

A més del desdoblament de la C-260, l´actuació inclou la formació de dos vials urbans propers: el Vial sud i el Vial nord. El primer connectarà el sud de Vilatenim amb la zona industrial situada a l´altre costat de l´N-II i servirà per lligar els dos nuclis, sense haver de passar per l´enllaç actual.

El Vial nord és perpendicular a la C-260, i paral·lel a l´N-II. Se situa a l´inici de l´actuació i permetrà donar continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim.