Les obres de la C-260 de Figueres estan causant aquest matí retencions, sobretot de sortida de Figueres. Els operaris donen pas alternatiu en alguns dels trams generant llarges cues. Les obres se centren en els laterals dels dos nous carrils de la calçada principal on comencen a aixecar estructures noves i al talús per salvar l'NII.

Els vehicles s'acumulen des de la zona industrial a la sortida de Figueres fins la rotonda de Vilatenim. Just a l'inici d'aquest sector les màquines estan treballant a banda i banda. Això obliga a aturar el trànsit donant pas alternatiu. A aquesta hora en què molts cotxes surten de la ciutat les retencions són sobretot direcció Roses.

Els treballs, tal com va informar el departament de Territori el mes passat, no està previst que s'aturin durant l'estiu. S'està donant un impuls a l'obra per poder complir el termini previst que s'acabi a finals d'any.

Els quatre carrils de la calçada principal, per la C-260, ja són visibles i les màquines treballen als laterals amb l'execució de la construcció dels nous vials laterals i l'aixecament d'estructures com el nou pas de vianants per sobre la via.

La nova carretera que permetrà enllaçar amb la zona del Firal de Figueres està enllestida amb la capa d'asfalt acabada. L'empresa adjudicatària treballa al talús que salva la nacional. Les obres obliguen a tallar el carrer que enllaça la carretera del Far amb la C-260.

L'obra es va adjudicar el mes de març del 2015 per un import de 8,8 milions d'euros a la unió temporal d'empreses formada per Copisa Constructora Pirenaica i Obras, Pavimentos e Instalaciones. Sumant-hi el pressupost previst per a les expropiacions, la inversió per al desdoblament suma més de 17 milions d'euros.

El projecte s'esperava des de feia vint anys i ha suposat l'enderroc de diversos habitatges.

Noves carreteres

El tronc central estarà format per dos carrils de 3,20 metres amb un voral interior i un d'exterior. A cada costat del tronc es preveu la formació d'unes calçades laterals.

A més del desdoblament de la C-260, l'actuació inclou la formació de dos vials urbans propers: el Vial sud i el Vial nord. El primer connectarà el sud de Vilatenim amb la zona industrial situada a l'altre costat de l'N-II i servirà per lligar els dos nuclis, sense haver de passar per l'enllaç actual.

El Vial nord és perpendicular a la C-260, i paral·lel a l'N-II. Se situa a l'inici de l'actuació i permetrà donar continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim.