El desdoblament de la C-260 a Figueres ha enfilat la recta final i s'espera que les obres puguin enllestir-se el mes de desembre, tot i que encara falta el 35% dels treballs. Les màquines treballen a la calçada principal que es desdobla i al pas inferior, un calaix de formigó, sota l'N-II per salvar aquesta carretera i enllaçar Vilatenim amb la zona industrial de Figueres. Els treballs tenen un pressupost de 9,3 milions d'euros.

El tronc central estarà format per dos carrils per sentit de la circulació de 3,20 metres d'amplada amb voral interior d'1 metre i voral exterior d'1,5 metres. La mitjana de separació tindrà 1,8 metres d'amplada. En aquest àmbit, s'estan completant les tasques de desviament de serveis afectats.

A cada costat del tronc es preveu la formació d'unes calçades laterals. Cada calçada lateral se separarà del tronc mitjançant un espai enjardinat d'1,6 metres delimitat per vorades. Les calçades laterals tindran 6 metres d'amplada -4 corresponen al carril de circulació i 2 per aparcament. A partir de la calçada lateral es formaran les voreres. És en aquestes calçades laterals que està concentrada actualment bona part de l'execució de l'obra.

Es construirà una passera sobre la carretera per possibilitar que els vianants puguin travessar-la. La passera se situa a continuació del carrer Baladres. Es preveu que a finals d'aquest mes ja es pugui muntar el tauler d'aquesta passera.

De 24.000 a 43.000 vehicles

La C-260, que uneix Figueres i Roses, registra una mitjana anual d'entre 21.000 i 24.000 vehicles al dia, i pot arribar als 43.000 vehicles al dia durant l'agost. El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram.

A banda de desdoblar-se es fan dos nous vials, el sud i el nord. Al sud suposa un pas per sota la nacional per arribar fins a la zona industrial. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va destacar ahir durant una visita que el mètode constructiu que s'utilitza és una mostra de «l'excel·lència de l'enginyeria catalana». La col·locació d'un calaix per sota de l'N-II «permetrà la formació de la ronda sud de Figueres sense pràcticament afectacions» al trànsit, ha explicat. Aquest calaix, i el vial que conformarà,»està preparat per al desdoblament de l'N-II» que ha de fer l'Estat.