L'obra de la C-260 a Figueres encara té pendent el 35% dels treballs

La Generalitat destaca els treballs del pas inferior de l'N-II com una obra d'ingenyeria pionera

05.08.2017 | 00:58
El calaix de formigó per sota el cinturó de ronda de l´N-II.

El desdoblament de la C-260 a Figueres ha enfilat la recta final i s'espera que les obres puguin enllestir-se el mes de desembre, tot i que encara falta el 35% dels treballs. Les màquines treballen a la calçada principal que es desdobla i al pas inferior, un calaix de formigó, sota l'N-II per salvar aquesta carretera i enllaçar Vilatenim amb la zona industrial de Figueres. Els treballs tenen un pressupost de 9,3 milions d'euros.

El tronc central estarà format per dos carrils per sentit de la circulació de 3,20 metres d'amplada amb voral interior d'1 metre i voral exterior d'1,5 metres. La mitjana de separació tindrà 1,8 metres d'amplada. En aquest àmbit, s'estan completant les tasques de desviament de serveis afectats.

A cada costat del tronc es preveu la formació d'unes calçades laterals. Cada calçada lateral se separarà del tronc mitjançant un espai enjardinat d'1,6 metres delimitat per vorades. Les calçades laterals tindran 6 metres d'amplada –4 corresponen al carril de circulació i 2 per aparcament. A partir de la calçada lateral es formaran les voreres. És en aquestes calçades laterals que està concentrada actualment bona part de l'execució de l'obra.

Es construirà una passera sobre la carretera per possibilitar que els vianants puguin travessar-la. La passera se situa a continuació del carrer Baladres. Es preveu que a finals d'aquest mes ja es pugui muntar el tauler d'aquesta passera.


De 24.000 a 43.000 vehicles

La C-260, que uneix Figueres i Roses, registra una mitjana anual d'entre 21.000 i 24.000 vehicles al dia, i pot arribar als 43.000 vehicles al dia durant l'agost. El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram.

A banda de desdoblar-se es fan dos nous vials, el sud i el nord. Al sud suposa un pas per sota la nacional per arribar fins a la zona industrial. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va destacar ahir durant una visita que el mètode constructiu que s'utilitza és una mostra de «l'excel·lència de l'enginyeria catalana». La col·locació d'un calaix per sota de l'N-II «permetrà la formació de la ronda sud de Figueres sense pràcticament afectacions» al trànsit, ha explicat. Aquest calaix, i el vial que conformarà,»està preparat per al desdoblament de l'N-II» que ha de fer l'Estat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

L'Alt Empordà

L´Estat cedeix a Figueres quatre solars per fer-hi aparcaments públics gratuïts

L´Estat cedeix a Figueres quatre solars per fer-hi aparcaments públics gratuïts

Juntament amb la reurbanització del carrer Joan Arderius, es crearan 120 places lliures de pagament

La Guàrdia Urbana de Figueres intervé dotze comptadors irregulars a la ciutat

La Guàrdia Urbana de Figueres va intervenir ahir un total de 12 comptadors irregulars...

Els estanys dels Aiguamolls, secs a l´estiu

Com cada any a aquesta època seguint el cicle natural dels de la zona mediterrània perden l´aigua...

Els Mossos retiren la via ferrada d´Albanyà per manca de seguretat

La unitat de muntanya la va revisar després que quatre persones resultessin ferides en caure una...

Un home resulta ferit en un xoc entre dos camions a l´AP-7 a la Jonquera

Un home resulta ferit en un xoc entre dos camions a l´AP-7 a la Jonquera

L´accident va obligar a tallar carrils de la via i va generar retencions que van arribar als cinc...

Enllaços recomanats: Premis cinema