Les obres de desdoblament de la obres C-260 Durant la jornada d'ahir van finalitzar els treballs d'instal·lació de la passera elevada, la qual permetrà als vianants poder travessar amb més seguretat la carretera. La construcció d'aquesta part va començar dimarts passat, cosa que va provocar un tall de circulació entre els quilòmetres 28 i 29 per poder dur a terme les obres. La passera se situa a continuació del carrer Baladres.

Paral·lelament, a la mateixa altura de la passera es continua treballant en els laterals, motiu pel qual els accessos als comerços han estat modificats i obliga els visitants a entrar per la part del darrere d'alguns dels establiments. Les màquines també estan ben presents a la calçada principal que es desdobla i al pas inferior, un calaix de formigó, sota l'N-II per salvar aquesta carretera i enllaçar Vilatenim amb la zona industrial de la ciutat de Figueres.

Acabar amb les cues

La C-260 és la carretera que uneix Figueres i Roses. Actualment registra una mitjana anual d'entre 21.000 i 24.000 vehicles per dia, arribant als 43.000 vehicles durant els mesos estivals com és el cas del juliol o l'agost. El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram d'entrada a Figueres, amb l'execució d'una via amb les característiques adients per redistribuir el trànsit per les vies alternatives que es crearan un cop acabats els treballs. L'obra es va adjudicar el març del 2015 per un import de 8,8 milions d'euros a la unió temporal d'empreses formada per Copisa Constructora Pirenaica i Obras, Pavimentos e Instalaciones. Sumant-hi el pressupost previst per a les expropiacions, la inversió per al desdoblament suma més de 17 milions d'euros.

Està previst que les obres de desdoblament de la C-260 acabin a finals d'aquest mateix any, malgrat a principis del mes d'agost passat encara quedava per fer prop d'un 35% del total d'aquestes obres. Durant una de les seves darreres visites, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va destacar que el mètode constructiu que s'utilitza és una mostra de «l'excel·lència de l'enginyeria catalana».