Les obres a la C-260 a Figueres estan a la recta final i aquesta setmana l'empresa adjudicatària ha començat els treballs d'asfaltatge dels nous carrils de la carretera al tronc principal. Les màquines treballen en els dos laterals omplint de formigó els dos nous vials. Paral·lelament s'estan acabant les obres a les dues noves carreteres.

Els quatre carrils podrien obrir-se al trànsit abans d'acabar el 2017 si es compleixen els terminis previstos.

Per a principi d'any quedarà per acabar la construcció del vial sud, que connectarà directament la zona industrial del Firal de Figueres amb Vilatenim sense haver de passar per l'enllaç actual de l'N-II, on es registren congestions de trànsit.

Queda pendent també la finalització del vial nord, pel qual encara no hi ha una data fixada. Aquest, transcorrerà paral·lel a l'N-II i permetrà enllaçar fins al camí vell de Vilatenim.

Vint anys d'espera

Figueres ha esperat uns vint anys per veure l'execució de les obres a la C-260 en el marc del desdoblament de la carretera fins a Roses. La necessitat d'enderrocar diverses propietats va alentir un projecte que haurà costat gairebé disset milions, 8,9 dels quals per a la indemnització dels propietaris afectats.

L'entrada a Figueres es converteix durant l'estiu en un cul d'ampolla en ser l'únic tram sense desdoblar. A partir d'ara s'espera que hi hagi major fluïdesa. La carretera és un dels accessos a la ciutat però també permet enllaçar amb l'NII i l'N-260.