La Comissió Territorial d'Urbanisme de Girona va aprovar definitivament en la seva darrera sessió del passat 2 de juny el circuit de l'expilot de motos de 500cc i Moto GP Sete Gibernau, que té al municipi de Forallac. Urbanisme legalitza d'aquesta manera la instal·lació, que fa anys que està construïda, i hi permet l'ampliació d'un edifici que aculli un taller, dos locals destinats a aula o sala de reunions i un vestidor, necessaris per a l'activitat. L'alcalde de Forallac, Josep Sala, ha concretat que ara, amb la resolució d'Urbanisme, seguirà la tramitació de l'expedient sancionador, mentre que el de protecció de la legalitat urbanística serà arxivat atès que el circuit no és il·legalitzable, segons es desprèn amb l'aprovació d'Urbanisme.

Sala ha afegit que l'Ajuntament està "tranquil" ara que Urbanisme l'"ha legalitzat correctament" i ha lamentat que "una cosa tan petita i insignificant li vulguin donar tanta importància", en referència a l'entitat SOS Empordanet, que va denunciar la situació irregular de l'equipament. En aquest sentit, recorda com la legalització del circuit de Gibernau ha aixecat polseguera, cosa que no ha passat amb el mateix procés que ha realitzat el destacat pilot d'enduro, Miki Arpa. Els dos circuits es troben pròxims un de l'altre.

Gibernau vol que la seva instal·lació es converteixi, per un costat, en un centre de formació de perfeccionament i de recuperació de pilots i, per l'altre, en un punt de recerca de vehicles de motor per a competició. El projecte que l'expilot va presentar per legalitzar l'activitat indica que el centre ocupa 2,30 hectàrees i ja té pistes amb una longitud màxima de 1.317,65 metres i un edifici de 71,12 metres quadrats destinat a garatge, taller i magatzem d'accessoris. Aquest volum és el que es vol ampliar fins als 138,32 metres quadrats perquè aculli els serveis i aules citats. També es preveu una plataforma de rentat de 16,80 metres quadrats.

El passat 9 de desembre, la Direcció General de Qualitat Ambiental de la Generalitat ja va descartar la necessitat de fer un tràmit d'avaluació d'impacte ambiental del projecte, si bé va detallar unes mesures addicionals i correctores.

L'informe d'Urbanisme determina que el circuit té una activitat "d'interès públic de caràcter esportiu", de manera que és compatible amb el planejament urbanístic. I aprova el projecte amb la condició de complir les prescripcions de l'ACA i Medi Natural. Quant a la valoració paisatgística, indica que la delimitació perimetral de xiprers s'ha de substituir per espècies de masses boscoses de la zona.