El paisatge habitual que presenten les aigües del port de Sant Feliu de Guíxols es va veure alterada ahir per la incursió d'un hoste de luxe de 78 metres d'eslora: el iot Tango, que ocupa el 78è lloc en el rànquing de vaixells més grans de món. La nau, que no va poder amarrar al port ganxó amb la resta d'embarcacions a causa de les seves grans dimensions, va causar una forta expectació entre els vianants que ahir es van apropar a aquest espai de la localitat, no només per la mida sinó també pel seu disseny contemporani exterior.

Amb una combinació atrevida i elegant d'un casc d'acer i alumini blanc i blau, la superestructura marítima va ser construïda l'any 2011 per la companyia holandesa Feadship i pot arribar a una velocitat màxima de 22 nusos a través de quatre motors dièsel de gran abast. El vaixell és capaç de transportar uns 202.000 litres de dièsel a bord en els seus tancs de combustible mentre que els d'aigua poden emmagatzemar uns 41.000 litres d'aigua dolça.

Aquest impressionant iot de propietat privada, també té un disseny interior molt creatiu que ofereix allotjament per a un total de 14 persones i és capaç de transportar a bord fins a 20 tripulants. En concret, disposa de set cabines, una de les quals -la suite principal- es troba a la coberta. La resta d'estances tenen capacitat per acollir mitja dotzena de persones.

Comoditats de la nau

A diferència d'altres naus d'aquestes dimensions, el Tango, disposa de moltes de les seves comoditats més extravagants a coberta: un saló a l'aire lliure, una zona de solàrium privada, un spa, un Jacuzzi i una piscina, un saló de bellesa, un gimnàs i una àmplia terrassa amb cinema inclòs. A més, també inclou un club nocturn, un ascensor privat, un garatge; o d'aire condicionat.

També incorpora un innovador equip «d'estabilitzadors de velocitat» que permeten que, en cas de produir-se un estat de mala mar, el vaixell es mantingui en una posició estable, evitant les incomoditats del moviment als seus passatgers. Està previst que el Tango continuï avui el seu trajecte en direcció desconeguda.