El Club Nàutic Port d'Aro projecta la construcció d'un nou espigó a 75 metres al sud de l'actual, davant del paratge protegit de Punta Prima. Així ho preveu el projecte que la UTE formada per Sierra de Mias i la fins ara direcció del port van presentar a la Generalitat per fer-se càrrec de la concessió, que caduca l'any que ve, i que la Direcció General de Transports i Mobilitat ha resolt favorablement. D'altra banda, els nous adjudicataris del club nàutic volen eliminar 250 amarratges i deixar fora les embarcacions de petita eslora per prioritzar l'espai per a d'altres més grans. La nova concessió s'inicia al març del 2016.

Punta Prima es troba situada a l'entrada del port i tanca l'àmbit de la platja sa Conca, inclosa dins de la ciutat residencial de s'Agaró, que és Bé Cultural d'Interès Nacional en la categoria de 'Patrimoni Històric' i que compta amb un Pla Especial de Protecció. També, consta com a paratge protegit segons el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Platja d'Aro aprovat el passat 2012, que el defineix d'"alt valor paisatgístic i ambiental".

La resolució de la Direcció General de Transports i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, a la qual ha tingut accés l'ACN, no menciona l'impacte ambiental que pot suposar la construcció de l'espigó davant d'un paratge natural protegit i destaca aquesta mesura per "l'efectivitat de reducció de l'agitació interior i en bocana respecte els temporals de garbí i llevant en més del 50%".

Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, el projecte guanyador del concurs no preveu cap afectació en l'espai natural. Així mateix, fonts de la conselleria han indicat que el projecte ha de seguir la reglamentació i que serà quan es demanin els permisos i autoritzacions de les obres quan el projecte haurà de seguir el procediment administratiu d'avaluació d'impacte ambiental per garantir la seva adequació a la norma urbanística i mediambiental vigent.

"Qualsevol persona que sigui una mica sensible amb el territori tirarà enrere aquesta bestiesa", ha sentenciat el portaveu del col·lectiu de socis contraris al projecte Rafael Arau, que ha deixat clar que faran "tot el possible" perquè la construcció de l'espigó no tiri endavant. Segons ha afegit Arau, el nombre de socis que han mostrat la seva oposició ja representen el 25% del total.

La construcció del nou espigó, però, no és l'únic aspecte que ha causat indignació entre una part important del col·lectiu de socis del club. També ho és l'eliminació prevista de 250 amarratges. Concretament, es passarà de 825 a 575 i es reduiran els de poca eslora per prioritzar els de 12-15 metres, un fet que comportarà l'exclusió del club d'una gran part les embarcacions inferiors als vuit metres. Segons al·lega el col·lectiu de socis contraris al projecte, l'actual junta del club - soci minoritari de la UTE amb la promotora Sierra de Mias, guanyadora del concurs- va ocultar aquestes decisions a les assembles amb l'argument que no volia donar pistes a altres membres que, segons sostenen, formaven part de l'altra societat que optava a gestionar el club i actuaven com a "infiltrats".

L'oferta guanyadora inclou la inversió de 23 milions d'euros al recinte en actuacions com la construcció d'aquest nou espigó, de l'enllaç del passeig marítim entre la població i el club i d'apartaments privats a la mateixa seu del club, entre d'altres. Tot plegat, segons els socis que s'hi oposen, no ha fet més que encarir el preu de la concessió.

De fet, tot i tenir una bonificació del 30%, els socis denuncien l'alt cost pel dret a fer ús d'un amarratge els pròxims 25 anys, que van des dels 25.791 euros per a un amarratge de només sis metres fins als 137.214 euros dels de 20 metres, a més de les despeses de manteniment trimestrals de les quals els nous adjudicataris no n'han avançat els imports.