Els impulsors del nou espigó davant de Punta Prima, al Port d'Aro, han volgut defensar el projecte i han assegurat que cal fer-lo perquè l'actual no garanteix la seguretat a la navegació i no protegeix prou la flota amarrada. A més, asseguren que hi ha diversos estudis que determinen que el projecte és respectuós amb el medi, el paisatge i el fons marí. D'altra banda, apunten que el projecte també comporta amb una renovació total de les instal·lacions que fa 30 anys que es van construir. El nou espigó projectat fa 75 metres més que l'actual i suposa l'eliminació de 250 amarratges. Un grup de socis contraris al projecte ja han recollit més d'un miler de signatures en contra del nou espigó.

Els impulsors del projecte han fet un comunicat per sortir al pas de les crítiques que ha aixecat el projecte, que suposaria la construcció d'un segon espigó 75 metres més llarg que l'actual. A més, l'obra obliga a eliminar 250 amarratges, deixant fora embarcacions de petita eslora per prioritzar d'altres de més grans.

Els detractors del projecte alerten també que el nou espigó afectarà la zona protegida de Punta Prima. Per tot plegat, han iniciat una recollida de signatures i, només en sis dies, ja n'havien recollit més de 1.300.

Els arguments a favor del projecte

Des de l'UTE Port d'Aro han assegurat que el projecte és necessari per qüestions de seguretat i també han defensat que no té impacte ambiental. Per una banda, en el comunicat s'informa que la bocana actual no compleix l'objectiu d'evitar "l'agitació marítima", una condició que apareixia a les bases del concurs. Per tant, des del grup impulsor remarquen que cal ampliar l'espigó existent per "donar seguretat a la navegació i protecció a la flota amarrada".

D'altra banda, també apunten que l'ampliació de l'espigó -no parlen de la construcció d'un segon espigó, sinó d'una ampliació- arrenca de les bases de l'actual i que, per tant no es modifica l'espai protegit.

Per defensar-ho, citen l'informe d'un consultor ambiental "de reconegut prestigi" que, segons apunten, garanteix la viabilitat econòmica del projecte (de 23 MEUR) ja que remarquen que es respecta la fauna i la flora marítima i terrestre. A més, subratllen que no afectarà la "perspectiva visual" de Punta Prima i que la nova estructura s'integrarà amb l'actual "sense que afecti el medi natural".

Un altre argument dels impulsors del projecte és que, segons un mostreig efectuat, a la zona hi ha abundància de sorres i que no s'ha trobat "cap rastre ni indicació" de l'existència de posidònia. "El projecte compleix perfectament l'estricta Llei d'Avaluació Ambiental i la Llei de protecció de la mar, basades en les directives de la UE", recull el comunicat.

A més, des de l'UTE del port també afirmen que el nou projecte té una "atenció especial per respectar íntegrament les peculiaritats de la zona", tant ecològicament, com el paisatge i el fons marí. "Si no fos així ni s'hauria projectat", sentencien.

Un altre fet que remarquen per defensar el projecte és que també es preveu la renovació i actualització total de les instal·lacions, que fa més de trenta anys que funcionen. L'obra, per tant, asseguren que garanteixen la continuïtat del Port d'Aro "com un dels millors equipaments de la Costa Brava integrat plenament al municipi de Platja d'Aro".