La cervesa gironina que desafia Damm es fa viral a la xarxa

Un anunci de La Brava Beer rep prop de 150.000 visites en dos dies a YouTube

18.12.2015 | 07:05

Turistes al sol, nits de festa, velers, ... i cervesa. És l'imaginari que cada en els darrers estius ens ven el popular anunci d'Estrella Damm. Un anunci que ha marcat tendència i que ara té el seu contrapunt. Arriba de la mà de La Brava, una cervesa d'inspiració girnina impulsada per tres joves emprenedors que es van conèixer a la Costa Brava, i que acaben de compartir un video a YouTube que acumula prop de 150.000 visites en només dos dies.

«Estem acostumats a videos que ofereixen una imatge idílica i falsejada de la Costa Brava. Nosaltres volem retre homenatge a la gent que viu i treballa aquí i mostrar, amb respecte, la realitat tal com és», explica Jaume Pagès, responsable de màrqueting de La Brava.

El vídeo ha estat molt comentat a xarxes socials com Facebook o Twitter, on molta gent a felicitat els autors per la seva originalitat. Són molts també els comentaris de gironins que asseguren sentir-se identificats amb aquest vídeo publicitari. Tampoc falten algunes crítiques pel fet que no han utilitzat el català en la locució o pel fet que l'elaboració de la cervesa no es fa a Catalunya.

Darrere de La Brava Beer hi ha els emprenedors Sergi Carmona, Paco Sánchez i Francesc Aliart. El darrer és el mestre cerveser. Els altres dos socis aporten perfils més empresarials. Tots tres es coneixen de fa anys. Carmona és de Sant Feliu de Guíxols, i els altres dos socis estiuegen a la Costa Brava des de fa molts anys. I de l´afició d´Aliart a fer cervesa n´ha nascut un negoci que té l´objectiu de fer-se un forat en un sector amb elevada competència.

La Brava va començar a produir i vendre cervesa d´autor –elaborada amb recepta pròpia– a mitjans del 2013, després que un dels tres actuals socis de la companyia elaborés cervesa artesanal per a familiars i amics en un laboratori de casa seva.

Enguany han tancat una ronda de finançament que els ha permès industrialitzar el procés de producció. Entre els socis minoritaris que s'han incorporat al projecte hi ha la distribuïdora gironina Alregi, que també compta amb la cadena de botigues Wine Palace. Això els garanteix arribar a totes les comarques gironines, i aviat esperen tancar acords de distribució per arribar a la resta de províncies catalanes.

La Brava utilitza un mètode de producció tradicional, per a una línia de cervesa d´autor estil Pilsen. La cervesa Pilsen pot trobar-se a quasi tot el món, però és originària de la República Txeca.

I és allà on han decidit subcontractar la producció –fer una fàbrica nova suposava una injecció de capital massa elevada– després de visitar desenes d´elaboradors. A banda d´exigir una aigua de primera qualitat i amb respecte pel mètode i la recepta original, els impulors de La Brava destaquen que el llúpol que s´utilitzarà en el procés d´elaboració serà de Girona i de de molt alta qualitat.

A més, preveuen uns temps de fermentació i maduració de dos mesos –com en el cas de les cerveses artesanals. D´altra banda, i gràcies als sistemes de filtratge i pasteurització, la cervesa de La Brava és un producte homogeni i estable, que no presenta diferències en les remeses.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema