L'Ajuntament de Palafrugell ha demanat a l'empresa Grup Moventis -la companyia dels autocars Sarfa- l'aplicació de diverses mesures per solucionar els problemes de soroll que els autobusos provoquen als veïns de l'estació. Les mesures que requereix l'Ajuntament són quatre i, entre elles, que els vehicles estiguin apagats quan carreguen o descarreguen passatgers i que, en cas que l'autobus hagi estat aturat molta estona, el motor sigui arrencat set minuts abans de l'inici del viatge. L'alcalde, Juli Fernández (PSC), ha exposat que la problemàtica del soroll que produeixen els autocars i l'estació en general no desapareix, malgrat les mesures que s'han aplicat al llarg dels anys. El batlle, però, va més enllà i opina que el problema arrenca en una situació poc adequada de l'equipament: Fernández afirma que la ubicació no és la correcta perquè està rodejada d'edificis. Segons l'alcalde, l'estació d'autobusos s'hauria d'haver construït en els terrenys que actualment ocupa la llar d'infants Els Belluguets i l'escola bressol, on hi ha la central del transport de passatgers de Palafrugell.

Les molèsties del soroll dels autobusos als veïns de la zona fa anys que s'arrosseguen i, malgrat que al llarg del temps s'han plantejat mesures per erradicar-les, la seva ineficàcia ha quedat palesa.

La darrera petició de l'Ajuntament de Palafrugell perquè s'apliquin mesures que atenuïn les molèsties o, si més no, la fressa que sorgeix de l'estació d'autobusos és un acord de la junta de govern local del passat 23 de desembre adreçat al Grup Moventis i que consta de quatre normes que vol que s'apliquin: «Instal·lar un rètol informatiu avisant als conductors de la necessitat d'aturar els motors en la parada per càrrega i descàrrega de passatgers a l'estació. En el cas d'autobusos que iniciïn les seves rutes provinents de les cotxeres de l'empresa, la fase d'escalfament de maquinària i climatització del vehicle es farà en les mateixes cotxeres, de tal manera que una vegada arribi a l'estació el vehicle romandrà parat durant la càrrega i descàrrega de passatgers. En el cas d'autobusos que facin parada a l'estació provinents de ruta, el vehicle romandrà parat durant la càrrega i descàrrega de passatgers. I únicament en el cas que el vehicle hagi d'estar estacionat durant un període llarg de temps a l'estació per necessitats dels serveis es podran posar en funcionament els seus motors amb una antel·lació de set minuts previs a l'inici del viatge per tal d'aconseguir la temperatura de confort dels passatgers i la correcta operativa dels mecanismes del vehicle». I, finalment, «fer l'adequat manteniment de la reixa d'entrada per tal que no faci soroll».

Juli Fernández ha explicat que la Policia Local estarà emetent al compliment d'aquestes mesures i que, en cas que detecti incompliments, n'aixecarà actes i les traslladarà a la Generalitat. En tot cas, caldrà veure l'eficàcia de la petició de l'Ajuntament ja que, per exemple, el 2007 la Direcció General del Transport Terrestre de la Generalitat ja va establir unes normes provisionals molt semblants, com que els vehicles aparcats tinguessin el motor aturat i que només el puguessin engegar per circular o per realitzar operacions imprescindibles d'embarcament i desembarcament de passatgers.