L´hospital de Palamós ha traslladat una queixa formal al Departament de Salut de la Generalitat per les demores que s´han registrat en el transport sanitari no urgent. El centre sanitari palamosí demana que el gestor del servei, el Sistema d´Emergències Mediques, posi en funcionament més ambulàncies o prengui les mesures que cregui oportunes per evitar aquests retards, informava Ràdio Palamós.

Amb el nou sistema de transport sanitari arran del darrer concurs -adjudicat a Transport Sanitari de Catalunya-, han estat diverses les veus que s´han queixat del funcionament del transport sanitari programat. La setmana passada, Diari de Girona recollia casos de diversos pacients que denunciaven problemes en l´organització del seu transport, amb retards per arribar al centre que els tocava per sotmetre´s a un tractament i esperes de més de tres hores després de la visita per a què un altre vehicle els tornés a casa.

El sindicat UGT de Catalunya va qualificar aquest transport no urgent de «servei de paqueteria sanitària». Aleshores, Salut va reconèixer les queixes per les demores en els trajectes i va afirmar que treballava amb l´empresa concessionària per solucionar-ho el més aviat possible.

Ahir, l´emissora informava que l´hospital de la localitat s´ha unit a les queixes. L´emissora comunicava que a més dels retards, també s´han detectat queixes per deficiències en l´equipament i en la comfortabilitat.

L´alcalde i president del Patronat de l´hospital, Lluís Puig, va declarar a l´emissora que entén que les demores s´han donat perquè la concessionària del transport sanitari no urgent no ha dotat el servei de les ambulàncies necessàries pel volum de feina que hi ha a Palamós, per la qual cosa demanava una ampliació de la flota o una reorganització dels trasllats perquè tot vagi a l´hora.

El ple de Palafrugell va aprovar dimarts la moció que insta el SEM i el Departament de Salut a revisar el nou model del transport sanitari urgent per solucionar les problemàtiques que denunciava el comitè de l´hospital de Palamós.