Cinc municipis s'uneixen per mostrar els seus llocs amagats

La Bisbal, Forallac, Cruïlles, Corçà i Ullastret posen en marxa les visites guiades aquest dissabte

05.05.2016 | 18:54
Els alcaldes i els presentadors del programa, aquest matí.

El Terracotta Museu de la Bisbal d´Empordà ha acollit aquest matí la presentació oficial de la campanya Escapada Empordà 2016, que té com a objectiu atraure nous visitants a la zona i potenciar el turisme durant tot l´any.

Organitzada pels ajuntaments de la Bisbal d´Empordà, Forallac, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l´Heura, Corçà i Ullastret, vol posar en valor l´oferta de visites guiades a espais d´interès cultural del territori, que fins ara estaven tancats al públic o que han renovat la seva proposta. Les visites guiades es realitzaran del 7 de maig al 30 d´octubre d´enguany I aquests són els indrets que obriran: el poble medieval de Monells i els rodatges d´anuncis i la pel·lícula Ocho apellidos catalanes; el monestir romànic de Sant Miquel de Cruïlles; els racons del poble natal del primer president de la Generalitat, Berenguer de Cruïlles, a Peratallada; la indústria viva de la ceràmica de la Bisbal d´Empordà en una de les seves antigues fàbriques; la casa d´indians Villa Luz de Corçà, un poble aventurer; i un viatge en el temps, de la ciutat ibèrica més gran de la península Ibèrica al petit poble medieval d´Ullastret.

L´acte ha estat conduït per l´escriptor i periodista Martí Gironell que, juntament amb els alcaldes de les diferents poblacions, ha presentat aquesta primera campanya de promoció turística, que compta amb el suport de l´Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme de la Costa Brava.

L´alcalde de la Bisbal d´Empordà, Lluís Sais, ha donat la benvinguda als assistents en nom dels cinc municipis que formen part del Pla estratègic, del qual sorgeix la iniciativa de fer una primera campanya de promoció turística conjunta.

L´objectiu principal és oferir activitats atractives i de qualitat encaminades a donar major visibilitat als recursos turístics, augmentar el nombre de visitants i generar una visió turística conjunta del territori. Sais ha remarcat «la importància d´incentivar que els visitants allarguin la seva estada en els municipis contractant els serveis d´allotjament turístic i que consumeixin els serveis dels restaurants i comerços per tal de dinamitzar econòmicament el territori i contribuir així al manteniment del teixit empresarial turístic i comercial actual».

El gerent del Patronat de Turisme de la Costa Brava, Ramon Ramos, ha destacat la importància de la cultura en el món del turisme gironí i ha felicitat la iniciativa dels municipis d´unir-se a l´hora de promocionar el seu territori. Ramos ha declarat que «amb Escapada Empordà demostreu saber treballar en xarxa i sumar sinèrgies entre administracions i sector privat en benefici de la destinació. Aquesta campanya repercutirà positivament en l´àmbit territorial, econòmic, social i d´imatge».

Per la seva banda, el presentador Martí Gironell que, en la seva intervenció ha transmès l´emoció que produeix descobrir espais fins ara tancats al públic, ha destacat la importància de «trepitjar el territori i conèixer l´essència de racons que estan per descobrir o que, en alguns casos, estan recuperats i llestos per redescobrir i donar-los una nova interpretació, un nou significat».

Amb la finalitat d´incentivar la despesa turística al territori, les persones que realitzin les visites guiades d´Escapada Empordà 2016 rebran un 10% de descompte a utilitzar en qualsevol dels 85 establiments adherits a la campanya, entre allotjaments, restaurants i comerços.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema