El sector de la immersió a la Costa Brava va presentar ahir una campanya de promoció per captar nous bussejadors: un espot, en col·laboració amb el patronat de turisme de la Costa Brava, i repartiran fulletons i díptics als establiments turístics de Girona. Només aquest hivern, han destinat més de 39.000 euros en publicitat. A més, han llançat paquets a preus reduïts, sobretot en snorkel, batejos d'immersió i cursos d'iniciació. La majoria de centres han acordat una tarifa única per a adults i una altra per a menors, semblant al que han fet els clubs de golf gironins.

L'Associació de Centres Turístics Subaquàtics Costa Brava augura una bona temporada, amb dades de practicants similars a les del 2015, quan va haver-hi 40.000 submarinistes que van fer 140.000 immersions. El 70-80% dels quals són clients ja fidelitzats que provenen del Regne Unit i de França, van assegurar. Hi ha dos variables que poden contribuir a millorar aquestes previsions. D'una banda, el context geopolític internacional. El principal competidor és el Mar Roig. Per tant, l'actual inestabilitat a Egipte, per l'amenaça terrorista, podria acaparar nous visitants. D'altra banda, es podria acabar de recuperar el mercat català i estatal després de quatre anys de crisi, que han assotat el sector. «El client que ve a fer aquesta activitat té un nivell adquisitiu mig o mig-alt i realitza una doble despesa: la principal, la d'allotjament, i la del seu hobby», va ressaltar Dalmau. El sector agrupa 35 companyies des de Portbou fins a Blanes i dóna feina a 150 persones per temporada. acn l'estartit