La Policia Local de Torroella de Montgrí reforçarà la seva proximitat amb el ciutadà i el seu paper en el foment de la bona convivència, ha informat l'Ajuntament torroellenc. Amb aquest propòsit, ha iniciat la implantació d'un nou protocol intern de funcionament, a partir del qual cada agent de la plantilla tindrà assignat un sector determinat del municipi.

Sobre aquest sector, l'agent haurà de tenir un exhaustiu coneixement de les actuacions que s'hi desenvolupen i de les principals preocupacions o requeriments dels ciutadans. Així mateix, en farà un seguiment fins a la seva resolució i comunicarà als interessats les accions que s'han dut a terme, ha exposat l'Ajuntament de Torroella.

Per bé que en termes generals el municipi gaudeix d'uns elevats nivells de convivència i de civisme, la Policia Local vol reforçar la seva implicació en el foment de les bones pràctiques i la resolució de conflictes.

Josep Martinoy, regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, ho argumenta: "Per aconseguir aquest objectiu, és imprescindible anar més enllà de les funcions bàsiques de seguretat ciutadana, i cal enfortir els llaços de confiança amb la ciutadania. Perquè això sigui així, és fonamental la proximitat amb el ciutadà i que aquest tingui la certesa que les seves peticions són ateses amb interès i diligència".

El regidor Josep Martinoy ha afegit: "Sovint, després d'un requeriment, es porta a terme un important treball per part del servei policial, però moltes vegades aquesta feina no arriba al ciutadà i aquest pot tenir la sensació que la seva queixa no ha estat gestionada. Es pretén que això no passi i que tothom pugui tenir una correcta informació per valorar la tasca que desenvolupen els agents".