Els dos radars ubicats a la travessera de Llofriu han fotografiat fins a 8.754 conductors que hi circulaven amb excés de velocitat des del passat mes de setembre fins aquest gener. Però el repartiment del nombre d'infraccions detectades per un i altre aparell no és gens equitatiu. De fet, un ha retratat més del triple (3,52) de conductors que l'altre. És el que es troba en el sentit de la Bisbal d'Empordà cap a Palafrugell, que durant els mesos citats va comptabilitzar fins a 6.818 multes; en canvi, el que controla els vehicles que van en el sentit contrari, és a dir, de Palafrugell cap a la Bisbal, va sumar-ne 1.936, segons les dades facilitades per l'alcalde de Palafrugell, Juli Fernández. Es dona la circumstància que el radar que ha posat més multes és el que té la senyalització lluminosa després de l'aparell, una ubicació que ha aixecat les crítiques d'usuaris i del grup municipal d'ERC, a l'oposició a l'Ajuntament.

Juli Fernández ja va anunciar que l'Ajuntament faria els tràmits per canviar aquest senyal i, aprofitant que ha fet públiques aquestes dades, ha insistit que es farà el canvi d'ubicació perquè s'instal·li abans del radar. No obstant això, rebutja que la imposició de tantes multes sigui responsabilitat de la localització del senyal lluminós: fa una setmana ja va recordar que el radar està prou ben senyalitzat abans d'entrar a Llofriu. En aquest sentit, el batlle atribueix la diferència de sancions al fet que el radar que més multes posa es troba en un tram més llarg de carretera i que l'aparell es troba just en la primera casa del nucli, mentre que per l'altre costat hi ha més tram de cases, cosa que ja fa reduir la velocitat dels conductors.