Platja d'Aro s'ofereix a finançar el 66% de la segona fase del passeig marítim

La proposta, que l'Ajuntament ha traslladat a Madrid, rebrà la major part dels diners de privats

17.03.2017 | 13:13
Imatge d´arxiu de la desembocadura del Ridaura i del punt on s´acaba el passeig marítim

L'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro està decidit a desencallar la segona fase del passeig marítim de Platja d'Aro, que inclou la construcció d'una passera a sobre del Ridaura i la continuació del passeig fins al Port d'Aro. Amb aquesta voluntat de posar fi a dues dècades d'espera, l'Ajuntament ha ofert a la Direcció General de Costes de l'Estat repartir el finançament de la infraestructura, de manera que la corporació local està disposada a aportar fins al 66% del finançament de l'obra, que superaria els dos milions d'euros de cost, segons els càlculs manifestats pel regidor d'Urbanisme, Josep Maria Solé. La major part d'aquesta aportació econòmica sortirà del Port d'Aro i dels promotors de l'ampliació del Port d'Aro.

Ara, la Direcció General de Costes ha de valorar l'oferta de l'Ajuntament. En aquest sentit, Solé ha concretat que els responsables de Madrid «van mostrar disposició» per treballar en la formulació d'un conveni perquè quedi especificat el finançament, que ha d'incloure, doncs, la passera i el tram final del passeig. En total, és una distància d'uns 570 metres la que resta per connectar el port amb l'actual passeig –que s'atura a la desembocadura del Ridaura.

Josep Maria Solé ha afegit que l'Ajuntament vol unes condicions determinades per a la passera, de manera que hi puguin circular vehicles d'emergència, bicicletes i vianants. És Costes, però, a qui li pertoca l'encàrrec de redacció del projecte.

El regidor d'Urbanisme de Platja d'Aro ha precisat que, si bé l'Ajuntament s'ofereix a cobrir dos terços de l'obra, no aportarà directament tots els diners ja que, per un costat, els promotors de l'ampliació del Port d'Aro tenen el compromís de destinar 1,5 milions d'euros a l'execució de la passera sobre el Ridaura. I per l'altre costat, la nova concessió del Port d'Aro ha de fer aportacions per millorar la connexió de la instal·lació portuària amb el nucli urbà, de manera que aquests diners cobriran gran part del 66% compromès per l'Ajuntament.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

El Baix Empordà

La CUP organitza una bicicletada on es projecta el nou polígon palamosí

La CUP organitza una bicicletada on es projecta el nou polígon palamosí

La Candidatura d'Unitat Popular de Sant Joan-Palamós va celebrar divendres la xerrada sobre...

Palamós finalitza la substitució de les curenyes dels canons

Palamós finalitza la substitució de les curenyes dels canons

L'Àrea de Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós va realitzar divendres al matí...

L´escola d´Esclanyà planta 4 ceps per la festa de l´arbre

L´escola d´Esclanyà planta 4 ceps per la festa de l´arbre

Els 77 alumnes de l'escola l'Olivar Vell d'Esclanyà, al terme municipal de Begur, van...

Ports exigeix a Madrid que «parli clar» perquè Palamós sigui Schengen

Ports exigeix a Madrid que «parli clar» perquè Palamós sigui Schengen

El gerent de l'organisme xifra en prop de 800.000 euros la inversió que s'haurà fet per...

El Cercle Català d´Història busca l´antiga vila de Pals a Radio Liberty

El Cercle Català d'Història ha engegat una campanya d'estudi científic a...

Enllaços recomanats: Premis cinema