L'Ajuntament de Castell-Platja d'Aro està decidit a desencallar la segona fase del passeig marítim de Platja d'Aro, que inclou la construcció d'una passera a sobre del Ridaura i la continuació del passeig fins al Port d'Aro. Amb aquesta voluntat de posar fi a dues dècades d'espera, l'Ajuntament ha ofert a la Direcció General de Costes de l'Estat repartir el finançament de la infraestructura, de manera que la corporació local està disposada a aportar fins al 66% del finançament de l'obra, que superaria els dos milions d'euros de cost, segons els càlculs manifestats pel regidor d'Urbanisme, Josep Maria Solé. La major part d'aquesta aportació econòmica sortirà del Port d'Aro i dels promotors de l'ampliació del Port d'Aro.

Ara, la Direcció General de Costes ha de valorar l'oferta de l'Ajuntament. En aquest sentit, Solé ha concretat que els responsables de Madrid «van mostrar disposició» per treballar en la formulació d'un conveni perquè quedi especificat el finançament, que ha d'incloure, doncs, la passera i el tram final del passeig. En total, és una distància d'uns 570 metres la que resta per connectar el port amb l'actual passeig -que s'atura a la desembocadura del Ridaura.

Josep Maria Solé ha afegit que l'Ajuntament vol unes condicions determinades per a la passera, de manera que hi puguin circular vehicles d'emergència, bicicletes i vianants. És Costes, però, a qui li pertoca l'encàrrec de redacció del projecte.

El regidor d'Urbanisme de Platja d'Aro ha precisat que, si bé l'Ajuntament s'ofereix a cobrir dos terços de l'obra, no aportarà directament tots els diners ja que, per un costat, els promotors de l'ampliació del Port d'Aro tenen el compromís de destinar 1,5 milions d'euros a l'execució de la passera sobre el Ridaura. I per l'altre costat, la nova concessió del Port d'Aro ha de fer aportacions per millorar la connexió de la instal·lació portuària amb el nucli urbà, de manera que aquests diners cobriran gran part del 66% compromès per l'Ajuntament.