El govern de Palafrugell ha enllestit un pla de xoc, de cara a la temporada d'estiu, per la neteja viària i la recollida de residus als nuclis costaners del municipi (Calella de Palafrugell, Llafranc i Tamariu) amb l'objectiu de millora la gestió respecte a la que oferia el servei des de la implantació de la nova contracta per part de l'equip de govern anterior.

La mesura principal que contempla aquest pla és l'increment de freqüències en la recollida domèstica, una mesura correctora que va acompanyada de dues mesures de sensibilització i informació imprescindibles: la presència d'agents cívics als tres nuclis per sensibilitzar als veïns i visitants sobretot pel que fa referència a la recollida de voluminosos, i finalment una campanya de caràcter informativa molt visual amb banderoles i cartells, que permeti una major sensibilització de la ciutadania, ha informat l'Ajuntament.

Segons l'alcalde, Josep Piferrer, «es millorarà la recollida, però alhora cal sensibilitzar la gent, podem recollir millor les escombraries, però també volem una ciutadania i uns visitants més sensibilitzats i educats en la protecció i neteja d'un territori que compartim i que és patrimoni de tots».

D'altra banda, el govern també prepara un programa específic per buscar solucions a les principals problemàtiques i queixes que s'han generat fins ara a tot el municipi. Piferrer ha afegit que han de «donar resposta a les necessitats del municipi de Palafrugell en la gestió de les escombraries, en la neteja urbana i en la deixalleria. Pensem que cal fer un salt qualitatiu en la gestió dels residus i incidir en les necessitats dels veïns i veïnes del nostre municipi, fet que ha estat una greu mancança fins ara, malgrat que fa dos anys que es va iniciar el nou servei».

L'Ajuntament i Urbaser SA van signar el contracte per al servei de neteja viària, mercats, platges, recollida de residus municipals de procedència domèstica, no domèstica, recollides específiques, el seu transport a l'abocador i per a la gestió de la deixalleria el 2015.