El Costa Brava Yacht Ports i el Barcelona Clúster Nàutic s'han unit per atraure iots de gran eslora tota la temporada a Catalunya. La iniciativa, amb el suport de Ports de la Generalitat, busca retenir els superiots (vaixells recreatius de més de 24 metres d'eslora) que tenen Barcelona i l'àrea metropolitana com a port base. Durant la temporada estival, aquestes embarcacions opten per fer estades a llocs com Turquia, França o les Illes Balears. L'objectiu de l'aliança és que amarrin als ports de Roses, l'Estartit, Palamós i Sant Feliu de Guíxols. La previsió per aquest any és que ho facin una seixantena d'embarcacions. El president de Ports de la Generalitat, Ricard Font, va ressaltar ahir durant la presentació de l'acord que «no ens importa tant el nombre total sinó l'atenció i la repercussió en el territori».

Font va explicar que «fa massa temps» que per la costa hi passen grans eslores que «no posaven la mirada en els serveis i atractius portuaris que els podíem oferir». Actualment, el Barcelona Clúster Nàutic agrupa 350 empreses que facturen 836 milions d'euros i ocupen 8.300 treballadors. Precisament és en aquest aspecte on posa l'accent el president del clúster, Toni Tió. «No hem de pensar en un luxe excessiu quan pensem en aquestes embarcacions ja que creem llocs de treball de qualitat», va ressaltar. Un impacte que ara volen que arribi també a la Costa Brava amb els ports de Roses, l'Estartit, Palamós i Sant Feliu de Guíxols com a punts d'atracament. Entre tots aquests molls, hi ha una cinquantena d'amarradors disponibles d'entre 24 i 150 metres.

L'aliança busca seduir el públic amb els atractius que ofereix el litoral gironí amb més de 200 platges, els 17 camps de golf o els restaurants amb estrella Michelin. L'any passat, prop d'una seixantena d'embarcacions van fondejar la Costa Brava i aquest any tenen l'esperança de millorar aquestes dades. Font va matisar que fer aproximacions és complicat perquè poden haver-hi moltes variables a l'hora de prendre una decisió.