Li Yinhe

Li Yinhe, la "revolució" sexual xinesa

La sexòloga més famosa i controvertida del gegant asiàtic ens explica la revolució viscuda en el seu país en els últims 30 anys

EFE

Li Yinhe és la sexòloga més reconeguda i possiblement la més controvertida de la Xina, abanderada des de fa anys de la legalització dels matrimonis gais en un país on encara es discrimina aquest col•lectiu, i defensora de les orgies i altres formes de sexualitat poc convencionals.

"A la Xina s'ha produït una revolució sexual en els darrers 30 anys, però s'ha dut a terme d'una forma silenciosa, sense sobresalts", explica Li, de 58 anys, en una entrevista amb Efe en el marc de la conferència "La homosexualitat a través del cinema "de l'Institut Cervantes de Pequín.

És cert que en el maoisme, i en especial en la Revolució Cultural (1966-1976), els homosexuals van ser perseguits però ara, diu, la situació ha millorat.

"Hi ha hagut canvis, ara hi ha molts bars per a gais a les ciutats, també pàgines web per als gais, que s'han convertit en un símbol", assenyala aquesta investigadora i professora de les universitats de Pequín (Xina) i de Cambridge ( EUA).

Un 20 per cent dels xinesos considera que l'homosexualitat és "totalment correcta" davant d'un 30 que la veu "una mica errònia" i un 40 "totalment errònia"; als EUA un 43 per cent la accepta totalment i un 47 la rebutja rotundament . "A la Xina hi ha un baix percentatge d'acceptació, però el rebuig és menor comparat amb EUA", considera.

Li assenyala que en el seu país no hi ha lleis que condemnin l'homosexualitat, però tampoc que la protegeixin, una situació que creu preocupant.

"El govern no vol discutir obertament sobre homosexualitat, la permet, però no de forma oberta", afegeix, i cita com a exemple la censura fa uns mesos d'un concurs gai.

Recorda que només en una ocasió, el portaveu del legislatiu va respondre a les seves propostes de legalitzar els matrimonis gais assenyalant que estava massa "avançada al seu temps".

notícies anteriors

Fecha
Noticia
11-06-2010
27-05-2010

avuiacsdeportes

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Loteria Nadal