El pressupost previst per a l'any 2009 de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) és -a falta que l'aprovi el govern- de 481 milions d'euros, un 63% dels quals (305 milions) corresponen a l'aportació directa de la Generalitat.

El Consell de Govern de la CCMA va aprovar fa pocs dies per unanimitat els pressupostos per al 2009 marcats per les mesures d'estalvi. Els pressupostos es caracteritzen per la reducció de la despesa general i la millora de la gestió per poder mantenir els recursos destinats fins ara a la producció de continguts per a les programacions dels seus mitjans. Els comptes es redueixen un 4,5% respecte a l'any 2008. Malgrat aquesta rebaixa, el pressupost previst per al 2009 és de 481 milions d'euros, dels quals 305 corresponen a l'aportació directa de l'Executiu català. Mentre que la partida corresponent a publicitat es tradueix en 130 milions d'euros. Aquest any la CCMA afegeix en les seves prioritats l'encesa digital amb l'objectiu d'impulsar els canals multiplataforma.

Segons la CCMA, la crisi econòmica afecta negativament la capacitat de generar ingressos publicitaris i fa que els pressupostos "posin l'accent en una gestió econòmica rigorosa, basada en un estricte control dels costos i en l'optimització màxima dels recursos per fer sostenible el model de la CCMA". Un estricte control dels costos que, no obstant i com ha quedat dit, suposarà que els catalans es facin càrrec del pagament de 481 milions d'euros del pressupost.

Els pressupostos seran enviats al Govern de la Generalitat perquè s'incloguin en els pressupostos generals.

No afectarà els continguts

Segons van explicar els mateixos representants de la CCMA, l'establiment de les mesures d'estalvi "no afectarà ni la producció de continguts, ni la compra de drets, ni les inversions per antena, i sí que afectarà partides que integren la despesa general com ara les despeses financeres, transports, consums energètics, béns i serveis, lloguers i subministraments, entre d'altres".

Altres aspectes destacables d'aquests pressupostos fan referència a l'aposta per dotar la Televisió Digital Terrestre de continguts en català, així com per impulsar altres canals multiplataforma. Per tant, segons van explicar també els seus responsables, les inversions de la CCMA "es dedicaran bàsicament a prioritzar l'encesa digital i, en aquest marc, l'àrea de les noves tecnologies".

Pel que fa a Televisió de Catalunya (TVC), "el manteniment del lideratge en termes qualitatius i la competitivitat en l'audiència seran les bases d'actuació per al 2009". Tenint en compte el procés d'encesa digital que es completarà l'any vinent, "TVC s'adreçarà a un públic majoritari, creant nous espais de participació i obrint la seva oferta a altres tipus de consumidors a través de finestres específiques".

Tant des de TVC com des de Catalunya Ràdio, s'han marcat com a objectiu ser capdavanters en la utilització de noves tecnologies, especialment a través d'Internet.

Informatius amb més directe

Pel que respecta als informatius de TVC, es preveu ampliar la cobertura en directe d'informacions, de l'àmbit català, estatal i internacional, per "garantir el lideratge dels informatius a Catalunya". Un altre punt d'innovació es concentrarà en la programació esportiva i d'entreteniment, amb la creació de nous espais.

Amb la finalitat d'estendre el servei públic que presta la CCMA als nous mitjans multiplataforma (Internet, Banda Ampla, Telefonia Mòbil, Teletext, Interactius de TV digital, IPTV), CCRTV Interactiva i Activa Multimèdia Digital impulsaran, durant el 2009, una oferta accessible de continguts en català tant a Internet com a altres plataformes, innovant en els processos de producció audiovisual.