Les dades definitives dels resultats econòmics de totes les empreses de comunicació de l'Estat l'any 2006 situaven la televisió catalana com la segona amb més pèrdues -només per darrere de Sogecable, a causa de l'especial situació d'aquesta-, que augmentaven en 36,5 milions respecte l'exercici anterior, assolint un dèficit que fregava els 200 milions d'euros. L'audiència, en canvi, no acompanya l'esforç pressupostari, i entre 2005 i 2006 va experimentar un nou retrocés. Aquestes dades les va publicar Diari de Girona fa uns mesos.

Si l'any 2005 Televisió de Catalunya SA era l'empresa de comunicació -televisions, diaris, ràdios, etc- que més pèrdues tenia de tot l'Estat amb 163,5 milions d'euros de dèficit, el 2006 es va superar: les pèrdues van ser de 198,8 milions, ben a prop de la màgica xifra dels 200, la qual de tota manera ja supera si s'hi sumen els 26,7 milions de pèrdues de Catalunya Ràdio. Les dades tenen no obstant una part positiva: TVC ha deixat de ser l'empresa amb més pèrdues, ja que aquest dubtós honor corespon ara a Sogecable. Tot i que cal precisar que l'augment de les pèrdues de Sogecable és en bona part explicable pel fet que el 31 de juliol de 2006 va traspassar la seva activitat de televisió de pagament a Canal Satélite Digital. Com l'any passat, de tota manera, TVE no ha difós les seves xifres, però a ningú no escapa que la televisió pública espanyola encapçalaria, i de manera destacada, el rànquing de les empreses amb més pèrdues.

De fet, TVC no fa res més que confirmar la tendència a les pèrdues que tenen la pràctica totalitat de les televisions autonòmiques, i així, una mica més enrere que la catalana, apareixen en el rànquing tota la resta, gairebé sense excepcions: la valenciana (120 milions de pèrdues), l'andalusa (113), la madrilenya (80,5) i la gallega (78). De tota manera, amb pèrdues moplt més modestes.