Judicial

La Guàrdia Civil descarta que Farreres obtingués benefici dels informes

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Manuel Silva (esquerra), Ignasi Farreres i el seu advocat, Pau Molins, entrant a l´Audiència de Barcelona.
Manuel Silva (esquerra), Ignasi Farreres i el seu advocat, Pau Molins, entrant a l´Audiència de Barcelona.  Marc Martí
 NOTÍCIES RELACIONADES

Els guàrdies civils que van investigar el "cas Farreres" han descartat avui que l'exconseller Ignasi Farreres i el seu exsecretari general Josep Maria Servitje obtinguessin benefici econòmic dels vuit estudis plagiats amb els quals presumptament es van desviar fons del Departament de Treball.

EFE/DDG Dos dels guàrdies civils que van participar en la investigació han declarat avui a l'Audiència de Barcelona en la segona sessió del judici pel "cas Farreres", en què l'exconseller Ignasi Farreres afronta una condemna de cinc anys i mig de presó per malversar presumptament fons públics a favor d'empreses vinculades a UDC.

Els agents han explicat que, segons les seves indagacions, el 40% dels set milions i mig de les antigues pessetes que es van pagar pels informes plagiats va servir per abonar el seu sou als treballadors de Gestumer.

Segons els guàrdies civils, no hi ha cap indici que els diners dels informes revertís en benefici propi de l'exconseller i l'exsecretari general.

També han declarat avui tres exalts càrrecs del Departament de Treball, que han explicat que quan precisaven assessorament extern demanaven informes a catedràtics o experts.

Els exalts càrrecs han coincidit a assenyalar que no coneixien a les empreses Gestumer i Socesca, administrades per l'acusat Víctor Manuel Lorenzo Acuña i que van elaborar els vuit informes amb els quals presumptament es van desviar fons públics del Departament.

A més, han explicat que quan necessitaven assessorament extern solien recórrer a catedràtics o especialistes de l'àmbit universitari, així com a reconeguts experts en la matèria a tractar, encara que aquests treballs solien ser molt més costosos que els elaborats per Gestumer i Socesca.

Això ha portat a l'exdirector general de Relacions Laborals Rafael Ortiz a deduir que els informes investigats "molt bons no podien ser", ja que els que ell sol·licitava a catedràtics i experts costaven "fins a tres i quatre vegades més".

Els exdirectors generals han vingut a justificar, això no obstant, la utilitat dels informes investigats a causa de que en l'època en que es van encarregar la conselleria estava "desbordada" de treball i es necessitava àmplia informació sobre la nova legislació laboral que s'estava forjant en el moment.

En la segona sessió del judici ha declarat una treballadora que constava en la nòmina de Gestumer i que, encara que no va elaborar cap dels informes plagiats, ha explicat que una companya seva sí que ho va fer, a partir de llibres i documentació, "fent tallar i enganxar".

La treballadora, Beatriz O., mai no va saber a què es dedicava Gestumer i, de fet, els treballs que realitzava eren per a FECEA, de la qual també era administrador Lorenzo Acuña.

En nòmina de Gestumer estava també l'exdona del diputat d'UDC Josep Sánchez Llibre, cunyada d'Acuña, que avui ha aclarit que treballava com secretària personal de l'empresari imputat i amb prou feines trepitjava les seves societats, pel que ignora a què es dedicaven.

Un altre dels testimonis singulars de la jornada és el d'un dels socis constituents de Gestumer, Jordi Bastard Górriz, nebot de Josep Górriz, ja mort i que en el seu moment va estar imputat en el "cas Turisme" de presumpta finançament irregular d'UDC.

El jove, que consta com a administrador de l'empresa, també ignorava l'activitat de la societat, en què va entrar de la mà del seu oncle perquè, ha reconegut, "acabava d'acabar la mili i estava una mica 'descontroladet'".

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas