Planeta s´afegeix a l´´status quo´

El CAC ha avalat el mapa radiofònic confeccionat per CiU amb l'afegit del grup Planeta.

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

El debat no és Cope, sí; Cope, no. La no concessió de dues llicències a la cadena Episcopal és tan sols un indicador més de l'aval que ha concedit el CAC al mapa radiofònic que va dissenyar el govern de CiU. L'única novetat és la incorporació del grup Planeta, el principal beneficiat de les noves llicències. Els més afavorits han estat els dos grups que varen salvar el diari Avui de la suspensió de pagaments: Godó i Planeta. Precisament, les exigències d'aquest grup, propietari tant del diari Avui com de La Razón, haurien obligat a modificar l'escenari que tenia previst el CAC. Tot i l'afinitat ideològica, el diari La Razón s'ha desmarcat de la retirada de dues llicències a la COPE. "Paco, tu estàs amb el diari Avuiamb els carques de La Razón?", li ha preguntat aquesta setmana Federico Jiménez Losantos a Paco Marhuenda, director del citat diari.
Planeta s'ha sumat així a l'status quo radiofònic que havia confeccionat CiU privilegiant el Grup Godó, Radio Tele Taxi de Justo Molinero i el Grup Flaix de Miquel Calzada i Carles Cuní, tots ells en el seu dia molt vinculats a CiU, malgrat que alguns també han fet aproximacions a algun dels partits actualment en el Govern. El dis?seny radiofònic de CiU també incloïa Ona Catalana, però aquesta cadena, un projecte artificial de l'espai català de comunicació, va morir per inanició, com en el seu dia la Cadena 13.
El concurs obert pel CAC no ha estat altra cosa que legalitzar allò que funcionava dintre de l'al·legalitat a partir del pla pilot de l'etapa de CiU per concedir emissores a grups afins. De fet, tant algunes emissores de la COPE com d'Onda Cero, a través d'Europa FM, es varen aprofitar d'aquesta al·legalitat. Ara, el CAC ha legalitzat les d'Onda Cero, per obra i gràcia de José Manuel Lara, i ha decidit eliminar les de la COPE. El més sorprenent és que grups teòricament afins al PSC, com la Cadena Ser i Zeta, han estat dels principals castigats. La SER, que va haver de pagar a preu d'or les emissores d'Ona Catalana per evitar el tancament d'aquesta cadena, ara ha vist com de 14 freqüències ha passat a 9.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas